Odszedł
Christoph Franz, przyszedł Carsten Spohr. Największa regularna europejska linia
lotnicza ma nowego prezesa.
Teraz Spohr, który
odpowiadał za działalność operacyjną Lufthansy, ma nadzorować również należące
do grupy linie Swiss, Austrian Airlines i niemieckie niskokosztowe
Germanwings. Przy inauguracji objęcia tego stanowiska Spohr w wyemitowanym
wideo zapewnił, że „linia będzie oferowała najwyższą jakość usług dokądkolwiek
i kiedykolwiek będziemy latać". Z informacji mniej przyjemnych dla
personelu nowy prezes nie ukrywał, że zamierza kontynuować program cięcia
kosztów „Score", który wzbudza protesty załogi. Jednocześnie jednak
Spohr nie ukrywał, że jego ambicją jest wejście Lufthansy o ekskluzywnego
klubu linii „pięciogwiazdkowych", do którego należą jak na razie
japońskie All Nippon Airways, koreańskie Asiana Airlines, hongkońskie Cathay
Pacific, chińskie Hainan Airlines, malezyjskie Malaysia Airlines, singapurskie
Singapore Airlines oraz katarskie Qatar Airways. „Gwiazdki" nadają przewoźnikom
pasażerowie głosujący w rankingu Skytrax.
Carsten Spohr ma
jeszcze jedno wyzwanie - sprostać konkurencji nie tylko dubajskich linii
Emirates, ale i rywala ze Star Alliance - Turkish Airlines, które sukcesywnie
rozwijają połączenia do miast niemieckich wywożąc Lufthansie pasażerów. Z kolei
w Szwajcarii, także pod naciskiem grupy Lufthansy władze zajęły się badaniem
działalności Etihad Regional - linii należącej do Etihad Airways z Abu Zabi. Źródło:
ekonomia.rp.pl, Foto: dw.de
Komentarze
Prześlij komentarz