Ponad 47 tys. osób niepełnosprawnych zostało
obsłużonych w 2013 r. na Lotnisku Chopina. Warszawski port należy do
europejskiej czołówki lotnisk przyjaznych osobom niepełnosprawnym. Każdy niepełnosprawny pasażer ma prawo bezpłatnie
skorzystać na lotnisku z usługi, która polega na asyście wyszkolonego
pracownika od wejścia do terminala aż po wejście na pokład samolotu lub w
drugim kierunku, dla pasażerów przylatujących.
- W zeszłym roku obsłużyliśmy 47 394 pasażerów
oczekujących od portu pomocy. To o 12 proc. więcej niż w 2012 r.
Niepełnosprawni stanowili niespełna 0,5 proc. wszystkich pasażerów obsłużonych
na Lotnisku Chopina – informuje Michał Hofman, Szef Służby Obsługi
Pasażerów na Lotnisku Chopina.
Do dyspozycji pasażerów PRM (z angielskiego Person
with Reduced Mobility, czyli osoba o ograniczonej sprawności ruchowej) są
dwa ambulifty (urządzenia umożliwiające wprowadzenie pasażera poruszającego się
na wózku na pokład samolotu obsługiwanego bez rękawa), 35 wózków standardowych,
oraz cztery wózki z napędem elektrycznym. Sprzęt jest nowoczesny i najwyższej
jakości. Także personel obsługujący tę grupę pasażerów jest specjalnie
dobierany i szkolony. Źródło: Lotnisko Chopina
Komentarze
Prześlij komentarz