Ostatniego dnia
marca Bombardier zawarł aż trzy kontrakty, dotyczące sprzedaży produkowanych
przez siebie samolotów. Amerykańskie towarzystwo Hawaii Island Air zamówiło dwa
turbośmigłowe Q400 NextGen, z opcją na 4 kolejne samoloty tego typu. Będą one
dostarczone w konfiguracji dwuklasowej, przystosowanej do przewozu 71
pasażerów. Wartość zamówienia, według cen katalogowych, to ok. 60,9 mln USD
(184,4 mln zł). W przypadku wykorzystania opcji wzrośnie ona do 188 mln USD
(569,2 mln zł). Natomiast linie Nok Air z Tajlandii postanowiły zamienić opcję
zakupu na zamówienie firmowe, zagwarantowaną na mocy umowy z listopada 2013. W
ramach porozumienia przewoźnik zakupi 2 Q400 NextGen, za sumę 64 mln USD (193,8
mln zł). Jak wiadomo, Nok Air będą pierwszym towarzystwem, które odbierze
samoloty w konfiguracji o zwiększonej pojemności, umożliwiającej przewiezienie
86 podróżnych. Podobnie postąpiło towarzystwo China Express Airlines, które
wykorzystało opcję zakupu 3 odrzutowców CRJ900 Next Gen. Umowa w tej sprawie została
zawarta w grudniu 2013. Wartość samolotów to 136 mln USD (411,8 mln zł). China
Express, których hubem jest port lotniczy Chongqing-Jiangbei, są pierwszymi
prywatnymi liniami regionalnymi w ChRL. Założono je w maju 2006. Ich siatka
połączeń obejmuje 44 miasta w ChRL. Flota China Express liczy obecnie 5 CRJ200
i 9 CRJ900 NextGen, te ostatnie o pojemności 84 miejsc. Do 2016 liczba
samolotów przewoźnika wzrośnie do 29 odrzutowych CRJ. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz