Air France-KLM wybrały zespół napędowy dla swoich Boeingów 787-9
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Wartość umowy,
zawartej pomiędzy Air France-KLM i General Electric, producentem silników,
wynosi ponad 1,7 mld USD (5,16 mld zł). W ramach umowy przewoźnik ma też prawo
do wykonywania obsługi technicznej i przeglądów naprawczych zespołów napędowych
dla potrzeb własnych i innych linii lotniczych. Air France-KLM wybrały Boeingi
787-9 Dreamliner w styczniu 2012, ale do tej pory nie zdecydowały się, czy będą
one napędzane silnikami General ElectricGEnx-1B, czy też Roll-Royce Trent 1000.
Jak twierdzi prezes towarzystwa Alexander Juniac, o wyborze zadecydowały
lepsze osiągi pierwszej z w/w konstrukcji. W silniki GEnx-1B wyposażone
zostaną wszystkie 787-9 zamówione przez francusko-holenderskie linie, w liczbie
25, a
także kolejnych 12, które będą dzierżawione od ILFC i używane przez Air France.
Dostawy Dreamlinerów dla Air France-KLM rozpoczną się w październiku 2015, a zakończą w styczniu
2017. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz