Bell
Helicopter poinformowała, iż śmigłowiec Bell 429 WLG został wstępnie
certyfikowany przez Departament Transportu Kanady oraz brazylijski Urząd
Lotnictwa Cywilnego. Zaprezentowana w październiku 2013 r. podczas konferencji
Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA) konstrukcja łączy
zaawansowane funkcje modelu Bell 429 z dodatkową elastycznością operacyjną
zapewnioną dzięki chowanemu kołowemu podwoziu. "Ściśle współpracujemy
zarówno z Departamentem Transportu Kanady, jak i ANAC w ramach rozwoju programu
Bell 429 i jesteśmy zadowoleni, że otrzymaliśmy certyfikat wersji z chowanym
podwoziem kołowym, które zostało zastosowane po dokładnych badaniach,
przeglądach i ocenie", powiedział Danny Maldonado, wiceprezes ds.
sprzedaży i marketingu. "Dzięki chowanemu podwoziu, nasi klienci otrzymują
dodatkowe możliwości w kwestii lądowania, kołowania i zmiany położenia tego
śmigłowca na płycie lotniska", dodał. Bell 429WLG może teraz operować z
większej ilości miejsc i przy bardziej zróżnicowanych warunkach
atmosferycznych, zapewniając operatorom wszystkich profili misji dodatkową
elastyczność. Zdolność do kołowania śmigłowcem jest bardzo pomocna w kwestii
zmiany położenia maszyny w ograniczonych przestrzeniach. Brak płóz oznacza
także, że Bell 429WLG wytwarza również mniejsze opory. Firma Bell Helicopter
ogłosiła podczas NBAA 2013, że pierwsze egzemplarze Bell 429WLG zostały
zakupione przez spółkę z argentyńskiego Rio Iruya i będą wykorzystywane do
lotów korporacyjnych oraz przewozu pasażerów VIP. Oczekuje się, że statki
powietrzne zostaną dostarczone do odbiorcy w pierwszej połowie tego roku. Źródło:
dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz