Boeing dostrzega znaczący potencjał w paliwie „Green Diesel”
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Boeing
zakwalifikował paliwo „green diesel”, tj. odnawialne paliwo stosowane w
transporcie lądowym, jako istotne nowe źródło przyjaznego środowisku biopaliwa
lotniczego, które na przestrzeni całego cyklu życia zmniejsza emisję dwutlenku
węgla przynajmniej o 50 proc. w stosunku do paliw kopalnych.Firma współpracuje
z amerykańskim nadzorem lotniczym (Federal Aviation Administration) oraz innymi
interesariuszami w celu uzyskania zgody na używanie w samolotach paliwa „green
diesel”, co pozwoliłoby na dalszą redukcję emisji dwutlenku węgla w przemyśle
lotniczym. Naukowcy pracujący dla Boeinga przeprowadzili analizy, z
których wynika, że paliwo „green diesel”, które wytwarzane jest z olejów i
tłuszczów, jest pod względem chemicznym podobne do używanego obecnie biopaliwa
lotniczego. Jeśli uda się uzyskać zgodę, paliwo „green diesel” będzie mogło
może być mieszane bezpośrednio z tradycyjnym paliwem lotniczym do silników
odrzutowych. „Zatwierdzenie paliwa „green diesel” stanowiłoby przełom w
zakresie dostępności konkurencyjnego cenowo, odnawialnego paliwa lotniczego”,
powiedział dr James Kinder, naukowiec pracujący w Wydziale Systemów Napędowych
Boeing Commercial Airplanes. Znaczące zdolności produkcyjne paliwa „green
diesel” istnieją już w Stanach Zjednoczonych, Europie i Singapurze. Mogłyby one
pozwolić na zaspokojenie nawet 1 proc. (tj. ok. 600 mln galonów lub 2,3 mld litrów/rok)
globalnego zapotrzebowania na paliwo lotnicze dla odrzutowych samolotów
komercyjnych. Koszt hurtowy na rynku amerykańskim, tj. około 3 dolarów za galon
z uwzględnieniem dotacji rządowych, jest konkurencyjny dla nafty lotniczej. Boeing
współpracuje z liniami lotniczymi, producentami silników, rządami, firmami z
sektora paliwowego oraz organizacjami badawczymi na całym świecie w celu
skomercjalizowania odnawialnego paliwa lotniczego do silników odrzutowych. Źródło:
Boeing
Komentarze
Prześlij komentarz