![]() |
Beechcraft |
Scott Donnelly, prezes koncernu Textron, który jest
już właścicielem firm Cessna oraz Bell Helicopter, już dawno wyraził
zainteresowanie nabyciem spółki Beechcraft. W ostatnich dniach rzecznicy
Textron oraz Beechcraft odmówili jednak komentarza na temat sprzedaży, która 20
grudnia została wstępnie ogłoszona przez Financial Times. Obecnie w zakładach
Wichita w stanie Kansas, Beechcraft produkuje turbośmigłowy model King Air oraz
tłokowe Bonanza i Baron. W maju 2012 r. spółka ta została zmuszona do wdrożenia
procedury sądowej ochrony przed upadłością, co również wpłynęło na spadek
sprzedaży odrzutowców biznesowych tej marki. Dziewięć miesięcy później okazało
się, że firma ogłosiła zamiar zbycia działu produkcji biznes jetów. W ostatnim
czasie Beechcraft zdobył także największy w historii kontrakt (wart 1,4 mld
dolarów) na dostawę modeli King Air. Zapisy porozumienia zakładają produkcję i
późniejsze serwisowanie 105 samolotów tego typu dla Wheels Up, nowej firmy zapewniającej
częściowe udziały własności statków powietrznych. Przedstawiciel Beechcrafta
wyraził jednak nadzieję na oddzielną sprzedaż aktywów działu odrzutowców
biznesowych. Wprowadzenie Beechcrafta i Cessny do jednej struktury
korporacyjnej stworzy firmę z linią produktów, która będzie się rozciągała od
jednosilnikowych samolotów tłokowego poprzez maszyny turbośmigłowe i odrzutowce
biznesowe. Cessna, także z siedzibą w Wichita, jest olbrzymią korporacją i
produkuje m.in. jednosilnikowe samoloty z napędem tłokowym (modele 172, 182,
206 oraz TTX). Źródło: FlightGlobal
Komentarze
Prześlij komentarz