Rozwój
w ramach programu 737 MAX odbywa się w stałym tempie. Od momentu zdefiniowania
ostatecznej konfiguracji Boeinga 737 MAX 8, inżynierowie zakończyli ocenę
wydajności samolotu, potwierdzając osiągnięcie poprawy zużycia paliwa o
dodatkowy 1 proc. w stosunku do 13 proc., które wcześniej obiecano
klientom. „Efektywność programu i wydajność samolotu cały czas się
poprawiają” – powiedział Keith Leverkuhn, wiceprezes i dyrektor generalny
programu 737 MAX. „Jesteśmy bardzo zdyscyplinowani jeżeli chodzi o nasze
podejście, a oddalając ryzyko i kontynuując rozwój, dostarczamy naszym klientom
coraz więcej korzyści.” Linie lotnicze, które będą użytkować 737 MAX będą mogły
osiągnąć 14-procentową poprawę efektywności zużycia paliwa w porównaniu z
najbardziej oszczędnymi samolotami wąskokadłubowymi będącymi obecnie w użytku.
Na dłuższych trasach poprawa wydajności będzie jeszcze większa. „Wspomniany
wzrost efektywności zwiększy jeszcze bardziej różnicę dotyczącą wydajności na
rynku samolotów wąskokadłubowych, wzmacniając pozycję 737 MAX jako jego lidera
w zakresie oszczędności” – powiedział Leverkuhn. 737 MAX będzie wyposażony w
kilka nowych systemów, które przyczynią się do poprawy zarządzania informacjami
dotyczącymi obsługi samolotu. Przykładowo, część informacji pochodzących z
Built-In Test Equipment (BITE) będzie dostępnych w kokpicie. Obecnie technicy
mają dostęp do danych na temat usterek przez przedni przedział wyposażenia
elektronicznego. Poprzez wprowadzenie dostępu do tych danych do kokpitu,
kwestie związane z obsługą samolotu można będzie rozwiązywać szybciej. 737
MAX będzie również wyposażony w rozwinięty pokładowy system sieciowy składający
się z cyfrowej jednostki zbierania danych dotyczących lotu (eDFDAU) oraz
sieciowego serwera plików (NFS). Systemy te stanowić będą scentralizowany
system gromadzenia danych o większej pojemności, podwajając ilość danych
eksploatacyjnych dostępnych podczas lotu. System pozwoli na połączenie lecącego
samolotu z obsługą na ziemi, umożliwiając liniom lotniczym lepsze przygotowanie
do zajęcia się kwestiami zarejestrowanymi przez system. Źródło: Boeing
Komentarze
Prześlij komentarz