Związek
Regionalnych Portów Lotniczych i linie lotnicze Eurolot podpisały w środę list
intencyjny dotyczący współdziałania w rozwoju siatki połączeń tego przewoźnika
z regionalnych lotnisk. List nie zawiera szczegółowych rozwiązań - będą one
dopiero opracowane. "List intencyjny stwarza nową jakość w budowaniu
krajowego systemu komunikacji między polskimi lotniskami. ZRPL chce także
wesprzeć Eurolot w otwieraniu nowych destynacji z portów regionalnych na rynku
europejskim. Wspólne działanie powinno pomóc w znalezieniu optymalnych
rozwiązań, z korzyścią przede wszystkim dla pasażerów" - skomentował szef
Związku Artur Tomasik. Jego zdaniem, dla rozwoju regionalnych portów lotniczych
krajowy przewoźnik regionalny jest pożądanym partnerem biznesowym. Ocenił, że
porozumienie z Eurolotem daje szansę zwiększenia krajowej i międzynarodowej
komunikacji lotniczej z polskich lotnisk regionalnych. Do ZRPL należą porty
lotnicze w: Radomiu, Bydgoszczy, Modlinie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu,
Łodzi, Katowicach, Gdyni, Gdańsku, Szczecinie, Rzeszowie i Lublinie. Lotniska
są zainteresowane rozwojem siatki połączeń, zarówno krajowych jak i
zagranicznych. W liście intencyjnym strony zadeklarowały podejmowanie wspólnych
inicjatyw w zakresie poszukiwania rozwiązań przyczyniających się do rozwoju,
zwiększenia konkurencyjności i dostępności transportu lotniczego oraz jego
zrównoważonego rozwoju, poprzez zapewnienie oferty połączeń z portów
regionalnych w ruchu krajowym i międzynarodowym. Władze lotnisk oraz Eurolotu
uznały, że zarówno porty lotnicze jak i przewoźnik, jako uczestnicy łańcucha
dostaw usług lotniczych, "mają wzajemny wpływ na rozwój połączeń i poprzez
wspólne działania mogą efektywnie kreować ich rozwój z pożytkiem dla wszystkich
uczestników rynku". Według prezesa Eurolotu Mariusza Dąbrowskiego,
przewoźnik, dysponujący flotą samolotów średniego zasięgu, świetnie wpisuje się
w inicjatywę portów lotniczych.
Eurolot działa od
1996 r.; wykonywał rejsy dla PLL LOT, a od lipca 2011 r. rozpoczął własne
operacje lotnicze – połączenia pomiędzy głównymi portami regionalnymi w Polsce.
W 2012 r. przewoźnik rozpoczął strategię łączenia polskich miast z wieloma
regionami i miastami Europy. Obecnie oferuje bezpośrednie połączenia z Polski
do Chorwacji, Austrii, Szwajcarii, Niemiec czy Holandii, a od września do Włoch
i Francji. Przewoźnik dysponuje flotą ośmiu turbośmigłowych samolotów typu
Bombardier Q400 NextGen, jednym samolotem typu ATR72-202 oraz trzema
turboodrzutowymi samolotami średniego zasięgu typu Embraer 175. Rocznie
samoloty spółki wykonują ok. 27 tys. lotów, przewożąc blisko milion pasażerów.
(PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz