Międzypaństwowy
Komitet Lotniczy (MAK) wydał uzupełniający Certyfikat Typu dla samolotu
RRJ100-95LR. Jest to dalekodystansowa wersja Superjeta 100-95B. Dokument został wydany po zakończeniu programu prób
certyfikacyjnych. Rozpoczęto je 15 lutego br., gdy prototypowy Superjet 100 LR
wykonał lot z zakładów w Komsomolsku nad Amurem do centrum badań w locie w
Żukowskim pod Moskwą. Samolot oblatano 3 dni wcześniej. W odróżnieniu od
standardowego Superjeta 100-95, wersja dalekiego zasięgu ma masę startową
zwiększoną do 49 450
kg, wzmocnioną strukturę skrzydeł i silniki SaM146
rozwijające ciąg o 5% większy. Maksymalny zasięg samolotu wynosi 4578 km. Pierwszym użytkownikiem
Superjetów 100 LR będzie rosyjskie towarzystwo Gazpromavia, które zamówiło 10
samolotów tego typu. Dostawy rozpoczną się za kilka tygodni. Oprócz nich
dalekodystansowe Superjety trafią także do linii Interjet i przedsiębiorstwa
Iliuszyn Finans. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz