Czy nowe linie lotnicze Solyom będą konkurencją dla Wizz Air i Ryanair
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Nowe
węgierskie linie lotnicze Solyom właśnie odebrały swój pierwszy samolot -
wyleasingowany Boeing 737-500. Maszynę, która wylądowała na budapeszteńskim
lotnisku Liszta powitała rzesza spotterów, którzy wyraźnie wierzą, że Węgry
znów będą miały narodowego przewoźnika. Węgierski Malev zbankrutował na
początku 2012 roku i rynek przewozów pasażerskich został przejęty przez również
węgierskiego Wizz Aira, oraz irlandzkiego Ryanaira. Solyom (jastrząb) jest
linią prywatną, z kapitałem węgierskim, ale również pochodzącym ze
Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Omanu. Spotterzy, którzy opisywali
przylot maszyny wyraźnie podkreślali, że jastrząb na ogonie maszyny ma
„wyraźnie cechy arabskie". Na początek przewoźnik ma operować sześcioma
maszynami wypożyczonymi od brytyjskiej firmy leasingowej European Aviation
Group. Pierwsze loty będą sprzedawane jako usługi czarterowe na zlecenie biur
podróży, a potem w miarę uzyskiwania kolejnych licencji i samolotów, ma zacząć
wykonywać połączenia rozkładowe. W systemach rezerwacyjnych nie ma jeszcze
sprzedaży biletów Solyoma, ale jak mówi prezes linii, Jozsef Vago planuje
rozpocząć ją najpóźniej w październiku. Wtedy jego maszyny będą wykonywały
połączenia na 22 trasach, w tym do 6 stolic państw europejskich. W roku 2014
Solyom ma posiadać w swojej flocie 25 samolotów, a w 2017 - 50 maszyn, w
tym 10 dalekiego zasięgu i zamierza stać się „pełnowymiarowym"
przewoźnikiem regularnym, a nie niskokosztową linią lotniczą. Zamierza latać
przede wszystkim do Północnej Afryki, na Bliski Wschód oraz do b.republik
radzieckich. Solyom jest dzisiaj bardzo atrakcyjnym pracodawcą na węgierskim
rynku. Kiedy na początku sierpnia ogłosił, że rozpoczyna rekrutację, liczba
chętnych 10-krotnie przekroczyła potrzeby linii. Drugiego dnia rekrutacji linia
poinformowała na swojej stronie internetowej, że nie przyjmuje już żadnych
nowych aplikacji. Maszyny, jakie leasinguje Solyom, nie są pierwszej młodości -
wyprodukowane zostały w latach 1990-93, ale na potrzeby węgierskiego
przewoźnika zostały całkowicie przebudowane. Źródło: ekonomia24.pl
Komentarze
Prześlij komentarz