Dziennik
Wall Street Journal poinformował, iż niektóre chińskie linie lotnicze w reakcji
na gwałtowny wzrost koniunktury w przemyśle, starają się przyciągnąć
doświadczonych pilotów oferując im wynagrodzenia i świadczenia z grubsza dwa
razy wyższe niż wynosi średnia dla kapitana w amerykańskich liniach lotniczych.Najlepsze pensje oferowane przez niektórych chińskich przewoźników przekraczają
225 tys. dolarów rocznie, a najlepszy pracodawca, którym jest Hainan Airlines,
oferuje płace w wysokości do 270 tys. rocznie. Oferty te są częścią fali, która
w ciągu ostatnich 18 miesięcy spowodowała podwyższenie pensji dla zagranicznych
pilotów nawet o 30%. Ale wyższe wynagrodzenia mają swoją cenę. Według jednego z
pilotów, który pracował dla dużych chińskich linii lotniczych w latach
2010-2011, wynagrodzenie jest powiązane z wymogiem wykonywania największej
miesięcznej ilości godzin pracy w branży. A sytuacja może dalej się zmieniać.
Chiny są jedynym krajem regionu Azji i Pacyfiku, który według prognoz Boeinga
będzie do 2031 r. potrzebował ponad 180 tys. nowych pilotów. Według szacunków
amerykańskiego koncernu, region Azji i Pacyfiku będzie generował 40% procent
całkowitego ogólnoświatowego zapotrzebowania na pilotów w ciągu najbliższych
dwóch dekad. A konkurencja na przyciągnięcie pilotów może wzrastać w skali
globalnej. Obecnie zagraniczni piloci w ogólnej liczbie pracujących w Chinach
lotników stanowią tylko około 6 proc. Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy
wymienia przeciętne wynagrodzenie dla kapitanów latających w największych
liniach lotniczych w USA na około 135 tys. dolarów. Ostatnio uchwalone przepisy
dot. wymogów szkoleniowych dla pilotów linii lotniczych w USA oraz zmiany w
przepisach emerytalnych mogą wywrzeć nacisk na amerykańskich przewoźników, aby
ci również zwiększali uposażenia pilotów. Źródło: Wall Street Journal
Komentarze
Prześlij komentarz