Po raz 21
zaktualizowała wykaz bezpieczeństwa lotniczego znany bardziej jako „czarna
lista przewoźników lotniczych” podlegających zakazowi wykonywania przewozów w
Unii Europejskiej. Zezwolono na powrót do europejskiej przestrzeni powietrznej
Philippine Airlines oraz wycofano zakaz nałożony w 2012 roku na wenezuelskiego
przewoźnika, Conviasa. W komunikacie Komisji podkreślono, że poprawa w
dziedzinie bezpieczeństwa na Filipinach, była powodem, dla którego zezwolono na
powrót do europejskiej przestrzeni powietrznej Philippine Airlines , jako
pierwszej od 2010 roku linii lotniczej z tego kraju. Wycofano także zakaz
nałożony w 2012 roku na wenezuelskiego przewoźnika, Conviasa. Dodano, że został
utrzymany zakaz w stosunku do pozostałych przewoźników zarejestrowanych na
Filipinach. Wiceprzewodniczący Komisji Siim Kallas odpowiedzialny za transport
zaznaczył, że w ten sposób Komisja potwierdza gotowość do wykreślenia z wykazu
państw i linii lotniczych, które faktycznie chcą i są w stanie wdrażać międzynarodowe
normy bezpieczeństwa w zrównoważony sposób. Poza Filipinami, Wenezuelą i
Mauretanią, wiele innych krajów afrykańskich m.in. Sudan i Mozambik także
poczyniło widoczne postępy w tym zakresie. Głównym celem publikowania unijnego
wykazu bezpieczeństwa lotniczego jest ochrona europejskiej przestrzeni
powietrznej i utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa lotniczego. Ma on
służyć jako sygnał alarmowy dla poszczególnych państw i linii lotniczych, aby
przywróciły poziom bezpieczeństwa na poziomie krajowym. Unijny wykaz
bezpieczeństwa lotniczego został również zaktualizowany, by usunąć linie
lotnicze, które zaprzestały działalności. Uwzględnia także nowych przewoźników,
którzy rozpoczęli niedawno działalność w kilku krajach objętych zakazem - Demokratycznej
Republice Konga, na Filipinach, w Indonezji, Kirgistanie, Mozambiku i Sudanie. Zaktualizowany
wykaz obejmuje wszystkich przewoźników, którzy posiadają certyfikaty wydane w
20 państwach (łącznie 278 linii lotniczych podlegających całkowitemu zakazowi
wykonywania przewozów w UE). Są to Afganistan, Angola, Benin, Dżibuti, Erytrea,
Filipiny (z wyjątkiem jednej linii), Gabon (z wyjątkiem trzech linii, których
działalność podlega ograniczeniom i warunkom), Gwinea Równikowa, Indonezja (z
wyjątkiem pięciu przewoźników), Kazachstan (z wyjątkiem jednego przewoźnika,
którego działalność podlega ograniczeniom i warunkom), Kirgistan, Republika
Konga, Demokratyczna Republika Konga, Liberia, Mozambik, Sierra Leone, Suazi,
Sudan, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Zambia. Wykaz obejmuje również
dwóch indywidualnych przewoźników: Blue Wing Airlines z Surinamu oraz Meridian
Airways z Ghany. Ponadto wykaz zawiera dziesięć linii lotniczych podlegających
ograniczeniom w wykonywaniu przewozów, którym zezwolono na wykonywanie lotów do
UE na ściśle określonych warunkach. Są to: Air Astana z Kazachstanu, Afrijet,
Gabon Airlines i SN2AG z Gabonu, Air Koryo z Koreańskiej Republiki
Ludowo-Demokratycznej, Airlift International z Ghany, Air Service Comores z
Komorów, Iran Air z Iranu, TAAG Angolan Airlines z Angoli i Air Madagascar z
Madagaskaru. Źródło: ULC via PRTL
Komentarze
Prześlij komentarz