Rozpoczyna się budowa nowego terminalu pasażerskiego w Kraków Airport
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Do
końca marca 2015 roku zostaną zrealizowane najważniejsze inwestycje w
Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice: budowa nowego terminalu,
przebudowa obecnie istniejącego oraz modernizacja wewnętrznego układu
komunikacyjnego lotniska. W czwartek zarząd lotniska podpisał umowę z wykonawcą
tych przedsięwzięć, na którego w przetargu została wybrana włoska firma Astaldi
S.p.A. Wartość zaplanowanych prac wynosi 368,88 mln zł brutto. Po rozbudowie
przepustowość krakowskiego lotniska wzrośnie do 8 milionów pasażerów rocznie.
Obecnie może ono odprawić do 3,5 mln osób rocznie. Lotnisko będzie w stanie
obsłużyć nawet po 1,8 tys. pasażerów odlatujących i przylatujących w ciągu godziny.
Terminal pasażerski po rozbudowie będzie miał ponad 56 tys. m.kw. powierzchni
użytkowej (obecnie 15 tys. m kw.). Początkowo obiekt będzie dysponował dwoma
rękawami umożliwiającymi bezpośrednie przejście do samolotów, z możliwością
zwiększenia w przyszłości ich liczby do pięciu. Jak podkreślają władze
lotniska, rozbudowa budynku została zaprojektowana tak, aby w pełni zintegrować
nową część obiektu z częścią już istniejącą i stworzyć obiekt o jednolitej
strukturze przestrzenno-funkcjonalnej. Znakiem identyfikującym krakowskie
lotnisko stanie się nowa frontowa część terminalu w formie szklanego
odwróconego pryzmatu. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji nową strefę odpraw
biletowo-bagażowych, która została zaprojektowana na poziomie 0, częściowo jako
adaptacja istniejącej części terminalu (obecna hala odbioru bagażu), a
częściowo jako nowa przestrzeń. Łącznie zaprojektowano 34 stanowiska odpraw
check-in oraz stanowisko odpraw bagażu ponad gabarytowego i stanowisko odprawy
VIP. (PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz