Firma Goodyear poinformowała o rozpoczęciu
budowy nowej generacji sterowców dla swojej floty. Zastąpią one używane
dotychczas GZ-20, własnej produkcji.Od
1917 Goodyear zbudował i eksploatował ponad 300 aerostatów, w tym dwa duże
sterowce szkieletowe USS Akron (ZSR-4) i USS Macon (ZSR-5). Obecnie flota
przedsiębiorstwa składa się z 3 sterowców typu GZ-20, które używane są do celów
reklamowych oraz jako nosiciele kamer telewizyjnych podczas wydarzeń
sportowych. Nowe aerostaty, pół-szkieletowe Zeppelin LZ N07, będą produkowane
przez niemiecką spółkę ZLT Zeppelin Luftschifftechnik, a następnie montowane w
Wingfoot Lake Hangar w pobliżu Akron w stanie Ohio. Umowa pomiędzy Goodyearem i
Zeppelinem została sygnowana już w maju 2011. Niemieckie przedsiębiorstwo
wyprodukowało dotychczas 4 aerostaty LZ N07. Ich długość wynosi 75 m, a objętość powłoki to 8 225 m3.
Maksymalna masa startowa sterowca wynosi 8 040 kg, w tym 1 900 kg ładunku. W
gondoli o powierzchni podłogi 26
m2 zabudowane są fotele dla 2 pilotów i 12
pasażerów. Zeppelin NT osiąga prędkość maks. 125 km/h , wykonując lot
na wysokości 300 m.
Pułap maksymalny to 2600 m.Sterowiec napędzany jest trzema silnikami
tłokowymi Textron Lycoming IO-360, o mocy 147 kW (200 KM) każdy. Jego zasięg
maksymalny to 900 km.
Budowa sterowca, łącznie z zabudową instalacji pokładowych, awioniki i układów
sterowania lotem zajmie około 6-7 miesięcy. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz