Władze lotnicze USA chcą zamknąć wieże kontroli lotów
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Ze względu na oszczędności budżetowe,
amerykańskie władze lotnicze zdecydowały o zamknięciu 149 wież kontroli lotów
przy mniejszych lotniskach. Nastąpi to 7 kwietnia br. Automatyczne cięcia w budżecie USA weszły w życie 1
marca br. Powodują, że każda instytucja otrzymująca środki federalne musi
ograniczyć wydatki o ok. 8% (łącznie o ok. 85 mld USD), przy czym oszczędności
są wprowadzane w stosunku do wszystkich pozycji budżetowych w jednakowym
stopniu. Odstępstwa od tej reguły – np. utrzymanie poziomu wydatków osobowych
kosztem większych redukcji w wydatkach majątkowych – wymagają zgody parlamentu.
Prawdopodobnie największą ofiarą cięć – ze względu na największy budżet –
będzie Pentagon, choć ostatecznych decyzji w sprawie resortu obrony jeszcze nie
podjęto. Powodem jest silny lobbing polityków wspierających siły zbrojne oraz
przemysł specjalny. Na takie wsparcie nie mogą liczyć jednak mniejsze
ministerstwa i instytucje, w tym FAA – amerykańskie władze lotnicze. Wczoraj
sekretarz ds. transportu, Ray LaHood poinformował, że FAA musiały ograniczyć
planowane na 2013 wydatki o 637 mln USD. Doprowadzi to do licznych zwolnień
wśród wszystkich kategorii zatrudnionych przez te władze. Rozpatruje się też
ograniczenie czasu pracy, bez finansowej rekompensaty. Redukcje dotkną m.in.
służb kontroli ruchu lotniczego. Dokonano w związku z tym selekcji wież
kontroli lotów, wyznaczając ok. 190 z nich – z reguły przy mniejszych
lotniskach – do zamknięcia z dniem 7 kwietnia br. W procesie wypracowania
ostatecznych decyzji z grupy tej wyeliminowano 40 wież, które odgrywają istotną
rolę z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, a także te, które uzyskały
finansowanie od władz lokalnych. Przedstawiciele FAA stwierdzili, że w obecnej
kondycji federalnych finansów, jedynie stany i samorządy mogą powstrzymać
zamknięcie 149 pozostałych obiektów. Bez tego ruch pasażerski i prywatny przy
mniejszych ośrodkach ustanie, doprowadzając do wymiernych strat. Zwiększy się
natomiast ruch na większych lotniskach, co może jednak doprowadzić do powstania
opóźnień. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz