Koncern Embraer ponownie uruchomił kampanię
sprzedażową bliźniaczych średnich odrzutowców biznesowych Legacy 450 i 500,
prawie cztery miesiące po wykonaniu pierwszego lotu przez jeden z modeli tego
samolotu, powiedział prezes brazylijskiej spółki, Frederico Curado. Pierwsze
dwa prototypy Legacy 500 obecnie uczestniczą w programie lotów testowych, który
przebiega sprawniej niż oczekiwano, wyjaśniał Curado podczas telekonferencji z
analitykami przeprowadzonej odnośnie wyników firmy w czwartym kwartale ubiegłego
roku. "Ten projekt jest bardziej dojrzały niż poprzednio przez nas
rozwijane", kontynuował. Wkrótce do programu testowego ma dołączyć również
trzeci prototyp tego samolotu. Program Legacy 500 został opóźniony o ponad rok
z powodu kilku problemów technicznych, w tym integracji systemu kontroli lotu
fly-by-wire. Opóźnienie spowodowało przełożenie daty jego wejścia do służby na
połowę 2014 r. Operacyjny debiut Legacy 500 planowany jest rok po wprowadzeniu
na rynek jego mniejszego odpowiednika - modelu 450. Rozwój obu tych samolotów
ma na celu przejęcie części rynku, w którym dotychczas największe udziały
posiadają modele Cessna Citation Sovereign i Gulfstream G150. Analitycy sektora lotniczego oczekują, że w
ciągu najbliższych kilku lat w tym segmencie biznes jetów pojawią się także
inne nowe produkty, w tym Bombardier Learjet 85 i Cessna Latitude. (aero-news.net)
Komentarze
Prześlij komentarz