Eurocopter przedstawił projekt nowego silnika diesla
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Na targach Heli Expo Eurocopter przedstawił
projekt nowego silnika diesla. Ma on zastąpić używane obecnie w śmigłowcach
lekkich silniki turbowałowe.W czasie rozpoczętej
dzisiaj wystawy Heli Expo 2013, która odbywa się w Las Vegas, europejski
producent poinformował o programie budowy demonstratora nowego śmigłowcowego
silnika diesla. Projekt jest realizowany w ramach programu Green Rotorcraft,
będącego częścią inicjatywy Unii Europejskiej o nazwie Clean Sky. Prace nad
nowym napędem prowadzone są od 2010 i mają pochłonąć 9,4 mln Euro. Ich
zakończenie zaplanowano w 2015. Największym wyzwaniem dla konstruktorów jest
osiągnięcie relatywnie dużej mocy jednostkowej. Inżynierowie zakładają, że uda
im się uzyskać 0,9 kg/kW. Dla porównania silniki diesla używane w lotnictwie
lekkim charakteryzują się mocą jednostkową 1,5 kg/kW, a powszechnie stosowane w
śmigłowcach silniki turbowałowe – 0,4 kg/kW. Za opracowanie silnika i jego
układu chłodzenia odpowiada francuskie Teos Powertrain Engineering, mające
doświadczenie w konstruowaniu lekkich napędów dla samochodów wyścigowych,
natomiast zabudową w śmigłowcu i procesem certyfikacyjnym zajmie się spółka
Austro Engine – producent diesli dla lotnictwa ogólnego. Moc nowego silnika
wynosić ma 330 kW. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz