Dwa dwumiejscowe śmigłowce Cabri G2 już wkrótce
służyć będą do szkolenia podchorążych i studentów cywilnych Akademickiego
Ośrodka Szkolenia Lotniczego WSOSP działającego przy Wyższej Szkole Oficerskiej
Sił Powietrznych w Dęblinie. Dzięki swojej potwierdzonej niezawodności i
bezpieczeństwu, podobne maszyny używane są w wielu ośrodkach szkoleniowych na
świecie. Śmigłowce mają trafić do Dęblina w drugiej połowie tego roku. Przetarg
na dostawę śmigłowców wygrała firma JB Investments Sp. z o.o. – autoryzowany
przedstawiciel francuskiej firmy Guimbal Helicoptere w Polsce. „Trudno o lepszy
wybór śmigłowca do celów szkoleniowych. W dosyć krótki czasie Cabri G2 zdążył
wyrobić sobie bardzo silną pozycję na rynku lekkich dwumiejscowych śmigłowców z
silnikiem tłokowym. Jego znakomite właściwości autorotacyjne stawiają go wśród
najbezpieczniejszych na świecie.” – powiedział Jan Borowski, właściciel firmy
JB Investments Sp. z o.o. Cabri G2 jako
pierwszy na rynku lekkich śmigłowców został certyfikowany zgodnie z
najostrzejszymi normami CS-27, które do tej pory spełniały jedynie znacznie
większe i droższe maszyny. Na świecie lata już ponad 50 śmigłowców tego typu, z
których najdłużej latający ma za sobą ponad 2 tysiące bezawaryjnych godzin w
powietrzu. Dzięki przestronnej kabinie, niskim kosztom eksploatacji i dużemu
wyświetlaczowi parametrów silnika Cabri G2 idealnie nadaje się do
szkolenia pilotów, ale także doskonale sprawdza się w lotach turystycznych i
dyspozycyjnych. Śmigłowiec ten ma za sobą doświadczenia zdobyte w szkoleniu
pilotów w 10 krajach na świecie, w tym w Niemczech, Szwajcarii, ale także w
Australii czy Nowej Zelandii. Śmigłowiec napędzany jest niezawodnym silnikiem
tłokowym firmy Lycoming z elektronicznym zapłonem i cyfrowym regulatorem
obrotów o mocy nominalnej 180KM ograniczonej do 145 KM. (dlapilota), Foto: www.heli-aviation.de
Komentarze
Prześlij komentarz