Firma Embraer poinformowała, iż swój dziewiczy lot
wykonał drugi egzemplarz odrzutowca biznesowego Legacy 500. Samolot rozpoczął
loty wramach programu, który ma na celu rozwój i certyfikację systemu
fly-by-wire. Tymczasem pod koniec stycznia br. na pierwszym prototypie
wykonywano wstępne testy odporności na przeciągnięcia, które jak informuje
producent, przyniosły "oczekiwane rezultaty". Od pierwszego lotu tej
konstrukcji, który się odbył 27 listopada 2012 r., oryginalny prototyp wykonał
23 loty podczas których spędził łącznie w powietrzu 44 godziny. Legacy 500 jest
napędzany dwoma nowoczesnymi i oszczędnymi silnikami turbo wentylatorowymi
Honeywell HTF 7500E, z których każdy jest zdolny do wytworzenia 6540 funtów ciągu.
Posiada również APU (Auxiliary Power Unit) firmy Honeywell. Embraer planuje
rozpocząć dostawy Legacy 500 w 2014 r., 15 lat po tym jak firma zaprezentowała
swój ostatni całkiem nowy projekt samolotu. Jest to pierwsza konstrukcja
brazylijskiego producenta posiadająca w pełni zintegrowany system kontroli lotu
fly-by-wire, który czyni ją najmniejszą (wyłączając samoloty wojskowe) maszyną
wykorzystującą tego typu technologię. Samolot wyposażony został także w
awionikę Rockwell Collins Pro Line z systemem wizji syntetycznej. Według
specyfikacji producenta, Legacy 500 posiada rozpiętość 20,25 m, długość 20,52 m i wysokość 6,74. Z
czterema osobami na pokładzie, odrzutowiec będzie mógł osiągać prędkości
dochodzące do 0,82 Macha, operować na pułapie FL430 i wykonywać loty o długości
do 5,2 tys. km. Zakładany udźwig użyteczny ma wynieść 1270 kg. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz