Airbus wspiera ograniczenie poziom hałasu wytwarzanego przez samoloty
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Branża lotnicza
chce ograniczyć poziom hałasu wytwarzanego przez samoloty o siedem decybeli
Komitet ds. Ochrony Środowiska w Lotnictwie (Committee on Aviation
Environmental Protection – CAEP) przy Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa
Cywilnego (International Civil Aviation Organization - ICAO) przyjął nową,
zaostrzoną normę emisji hałasu dla samolotów komercyjnych. Na zeszłotygodniowym
posiedzeniu CAEP dotychczasowa norma obniżona została o siedem decybeli. Po
zaakceptowaniu przez CAEP nowa norma hałasu zostanie przedstawiona do
ostatecznej oceny i zatwierdzenia przez Radę ICAO jeszcze w tym roku. Nowa norma
wejdzie w życie 31 grudnia 2017 roku. W firmie Airbus innowacyjność i
technologia są kluczem do opracowywania samolotów, które emitują mniej
szkodliwych substancji i hałasu, a jednocześnie mogą pokonać wyznaczony dystans
z maksymalnym ładunkiem. Wszystkie znajdujące się obecnie w fazie rozwoju
samoloty Airbus (NEO oraz A350 XWB) zostały zaprojektowane tak, aby spełnić
wymogi nowej normy hałasu. Ponadto firma Airbus opracowuje nowe rozwiązania,
które umożliwiają dalsze ograniczenie hałasu wytwarzanego podczas lotu.
Dostępnych jest już szereg funkcji, takich jak automatyczna procedura
ograniczenia poziomu hałasu podczas odlotu (Automatic Noise Abatement Departure
Procedure - NADP), która optymalizuje ciąg i ścieżkę lotu w celu zmniejszenia
poziomu hałasu nad terenami zamieszkałymi. W Wielkiej Brytanii, gdzie
obowiązują najsurowsze przepisy dotyczące hałasu na świecie, samolot A380
otrzymał w roku 2012 nagrodę za niski poziom hałasu od Brytyjskiego
Stowarzyszenia na rzecz Ograniczenia Hałasu (UK Noise Abatement Society). Samolot
A380 może przewieźć o 42 procent więcej pasażerów niż jego najbliższy
konkurent, a przy tym jest o połowę cichszy w czasie startu i 3-4 razy cichszy
podczas lądowania. (PRTL)
Komentarze
Prześlij komentarz