Wymiana wadliwych
elementów skrzydeł superjumbo potrwa 8 tygodni, jeśli będzie robiona bez
przerwy – stwierdziło pismo lotnicze „FlightGlobal”. Rzecznik Airbusa wyjaśnił,
że naprawa potrwa kilka tygodni, ale odmówił potwierdzenia podanego czasu
8 tygodni, oznaczających 30 tys. roboczogodzin, o których pisze pismo lotnicze.
Naprawa będzie odpowiednikiem głównego przeglądu technicznego, przewidzianego
dla samolotów po dwóch, czterech i sześciu latach eksploatacji – wyjaśnił
rzecznik. Airbus poinformował na podstawie spostrzeżeń użytkowników
superjumbo, że w ograniczonej liczbie eksploatowanych samolotów dwupokładowych
wykryto mikroskopijne pęknięcia aluminiowych łączników poszycia skrzydeł z ich
konstrukcją nośną. Producent zapewnił, że nie stanowią zagrożenia dla
bezpieczeństwa lotów, nie zaszkodziły też popularności tych samolotów wśród
podróżnych. Airbus będzie produkować od 2013 r. samoloty A380 z
nowymi łącznikami, a to oznacza, że pierwsze samoloty bez tej usterki
trafią do klientów w 2014 r. Producent pokryje wszystkie koszty wymiany
łączników, natomiast nie przewiduje żadnej rekompensaty za stracone
przychody w czasie, gdy samolot będzie uziemiony dla dokonania tej
wymiany. (ekonomia24)
Komentarze
Prześlij komentarz