Pierwsi pasażerowie w fotelach Bombardiera zasiądą
już w czwartek (31 maja br.). Nowoczesnym turbośmigłowcem Eurolot zabierze
podróżnych z Gdańska do Wrocławia i lotem powrotnym z Wrocławia do stolicy
Pomorza. Od czerwca maszyny latać będą między innymi rejsami dostosowanymi
przez przewoźnika do harmonogramu rozgrywek podczas Euro 2012. Na trasach
między miastami-gospodarzami Euro 2012, podróżni będą mieli okazję polecieć
nowym Bombardierem Q400 – zapowiedział Mariusz Dąbrowski, Prezes Eurolot SA. Zaletą
Bombardiera jest też oszczędność w eksploatacji. Q400 zużywają o ok. 30 do 40
proc. mniej paliwa niż latające na tych samych trasach odrzutowce. Nowy nabytek
Eurolotu cechują przy tym znakomite osiągi – samolot ma dużą prędkość
wznoszenia, a wysoka prędkość przelotowa (ok. 670 km/h) sprawia, że na
trasach regionalnych dorównuje odrzutowcom. Model jest też wyjątkowo cichy –
natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok. 15 decybeli niższe niż
wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO. Silniki Bombardiera generują łącznie
ponad 10000 koni mechanicznych mocy. Maszyna ma 32 metry długości, a zapas
paliwa, jaki ze sobą zabiera może liczyć nawet 6500 litrów. Bombardier
jest szybszy od konkurencji w swojej klasie, natomiast w porównaniu do
odrzutowca - nawet o 40 proc. bardziej oszczędny i ekologiczny. To najnowszy
pasażerski wariant samolotu oferowany przez kanadyjską firmę. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz