Airbus
wyprodukował pierwszy samolot A320 z końcówkami skrzydeł typu Sharklet. Maszyna
o oznaczeniu MSN 5098, pokazana na zdjęciu poniżej podczas wyprowadzania z
hangaru w Tuluzie, będzie jednym z kilkunastu samolotów z rodziny A320
biorących udział w programie certyfikacyjnym i lotach testowych, które zaczną
się w maju tego roku i potrwają około 600 godzin. Testy z modelami wyposażonymi
w Sharklety stanowią kolejny etap, po kampanii „wczesnych testów powietrznych”
przeprowadzonych z użyciem samolotu testowego Airbus A320 oznaczonego MSN 001. W
sumie w programie weźmie udział siedem nowych samolotów z rodziny A320 z
końcówkami skrzydeł typu Sharklet, wyposażonych w silniki CFM56 i V2500. Wyniki
testów pozwolą na certyfikację tych technologicznych modyfikacji mających
obniżyć zużycie paliwa w każdej kombinacji modelu i wersji silnikowej.
Pierwszym członkiem rodziny, który wejdzie do służby w nowej wersji - z
końcówkami typu Sharklet, będzie A320 napędzany silnikami CFM56. Jego
eksploatacja ma zacząć się w czwartym kwartale 2012 r. Końcówki Sharklet,
zaprojektowane specjalne dla rodziny samolotów Airbus A320, zmniejszą spalanie
paliwa o ok. 3,5 procenta. (Airbus)
Komentarze
Prześlij komentarz