Cessna 162 SkyCatcher miała
swój europejski debiut na targach lotniczych Aero we Friedrichshafen, w Niemczech.
Jednak na ostatniej edycji tej imprezy, producent samolotu poinformował, iż
musiał anulować swoje plany sprzedaży lekkich samolotów sportowych (LSA) na
Starym Kontynencie po tym, jak nie uzyskał europejskiej certyfikacji dla tego
modelu. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) klasyfikuje model
SkyCatcher jako LSA (light sport aircraft), co niesie ze sobą ograniczenie jego
wagi do 600 kg .
Dodatkowo, Agencja nie wymaga certyfikatu typu na konstrukcje tego segmentu.
Zgodnie natomiast z przepisami EASA, najbliższym odpowiednikiem tej kategorii
jest CS-LSA, która ogranicza loty na tych maszynach do dziennych operacji VFR i
wagi również 600 kg .
"Problemem jest, iż EASA wymaga, żeby producent uzyskał certyfikat typu i
certyfikaty produkcyjne, czego oczywiście Cessna nie posiada, bo w Stanach dla
tej kategorii nie jest to potrzebne", wyjaśniał Jodi Noah, wiceprezes
Cessny. Cessna twierdzi, że współpracuje z EASA aby uzyskać jak najszybsze
zatwierdzenie dla modelu SkyCatcher, który wszedł do służby już ponad dwa lata
temu. (aero-news)
Komentarze
Prześlij komentarz