Zmiany konstrukcyjne A380


Airbus ogłosił, że dzięki zmianom konstrukcyjnym wzrosła masa startowa samolotów A380, a tym samym udźwig lub zasięg. Koncern pracuje już nad wersją 1000-miejscową! Airbus poinformował, że zostały zatwierdzone zmiany konstrukcyjne, dzięki którym może wzrosnąć o 4 tony maksymalna masa startowa (MTOW) samolotu A380. Po zmianach osiąga ona 573 t. Dzięki temu zasięg A380 może wzrosnąć o 220 km. Przy niezmienionym zasięgu samolot może zaś zabrać na pokład 20 pasażerów więcej niż dotąd. W sumie na dwóch pokładach A380-900 może zmieścić się w wersji ekonomicznej do 900 pasażerów (w konkurencyjnym Boeingu 747 mieści się jedynie 624 pasażerów). Airbus pracuje nad kolejną rozbudową maszyny. Lufthansa i Air France ogłosiły, że są zainteresowane wersją tysiącmiejscową A380-1000. Szef programu A380 Alain Flourens poinformował, że Airbus prowadzi obecnie rozmowy z klientami na temat możliwości zakupu wersji samolotu o większym udźwigu. Będzie ona dostępna dla klientów od 2013. Modyfikacje samolotu dotyczą struktury skrzydeł oraz zmniejszenia masy niektórych elementów. Równocześnie ze zmianami konstrukcyjnymi Airbus pracuje nad utechnologicznieniem samolotu i skróceniem czasu jego produkcji. W 2012 miesięcznie mają powstawać 3 A380 zamiast obecnych 2,5. (Airbus)

Komentarze