King Air 200GTR będzie zmodernizowany

Hawker Beechcraft zaprezentował pakiet poprawy istniejących produktów typu turbośmigłowego modelu King Air 200GT, który zawiera, wymagane przez użytkowników zmiany i modernizacje technologii w celu zwiększenia wydajności samolotu i jego wartości przy odsprzedaży. Zestaw King Air 200GTR obejmuje kompozytowe winglety BLR Aerospace, Raisbeck Engineering Ram Air System Recovery (RARS) oraz 4-łopatowe śmigła Hartzella. Możliwość skorzystania z tej opcji jest zapewniona jedynie w autoryzowanych obiektach serwisowych. Jedną z najistotniejszych zmian jest zmniejszenie długości rozbiegu potrzebnego przy maksymalnej masie startowej na poziomie morza do pokonania 15m przeszkody. Obecnie maszyna wymaga do tego pasa startowego o długości 643m, czyli o 122m krótszego niż wymaga King Air B200GT. Dodatkowo, na lotnisku o elewacji 5000 stóp i temperaturze 25° C, długość rozbiegu na przeszkodę o wysokości 15m wynosi obecnie 943m - o 213m mniej niż u poprzednika. Przedstawiciel firmy podkreślał, iż dzięki wprowadzonym zmianom maszyna uzyskała dostęp do ponad 1100 lotnisk, na których wcześniej King Air 200GT nie mógł operować, a także dodatkowy margines bezpieczeństwa i elastyczności działania na lotniskach z dłuższymi drogami startowymi. (GA News)

Komentarze