Klienci rezygnują z Boeingów MAX

Boeing poinformował o kolejnej rezygnacji z kupna 75 B737 MAX, których produkcję zawiesił od stycznia. W marcu stracił zamówienia na 150 sztuk. Wcześniej z kupna 75 tych samolotów zrezygnowała irlandzka firma leasingowa Avolon, teraz doszło kilku innych klientów; m.in. brazylijska linia lotnicza Gol zrezygnowała z 34 sztuk na 135 zamówionych. Brazylijczycy „są całkowicie związani z MAX-ami stanowiącymi trzon ich floty, obecna umowa przewidująca kompensatę w gotówce, zmiany przyszłych zamówień i dostosowane terminy płatności, wzmacnia udane długoterminowe partnerstwo z Boeingiem" — oświadczył w komunikacie prezes Paulo Kakinoff. Amerykański koncern nie wydał żadnego MAX-a od 13 miesięcy, w I kwartale dostarczył 50 samolotów innych typów, najmniej od 1984 r., w marcu dostał zamówienia na 12 B787 Dreamliner, jeden B767 cargo i 18 P-8 na bazie MAX-ów, w I kwartale było to 49 sztuk, ale po zmianach i rezygnacjach pula zamówień zmalała o 147 sztuk — odnotował Reuter. Przed Wielkanocą Airbus zawiesił plan uruchomienia w Tuluzie linii montażu A321neo w 10 tygodni po ogłoszeniu zwiększenia produkcji tych samolotów w związku z problemami w montowni w Hamburgu, która nie nadążała za popytem.Źródło: rp.pl

Komentarze