Wzmocnienie floty LOT-u czyli pierwszy z sześciu zamówionych Embraerów już w Warszawie

Samolot przyleciał do Warszawy z Porto Alegre w Brazylii, pokonując łącznie ponad 12 tys. km. Dzisiaj zabierze rejsowych pasażerów LOT-u do Kopenhagi i Lwowa. Umowa z leasingodawcą przewiduje, że w ciągu najbliższych miesięcy polski przewoźnik zacznie korzystać z pięciu kolejnych maszyn tego typu. Samoloty posłużą do obsługi tras europejskich. Embraer 195 o numerze rejestracyjnym SP-LNL wyruszył z Porto Alegre na południu Brazylii w czwartek o godz. 20 czasu miejscowego. Po drodze miał międzylądowania: w Recife na północnym wschodzie Brazylii, na Wyspach Zielonego Przylądka (na Atlantyku, 450 km na zachód od wybrzeży od Afryki) i w Sewilli w Hiszpanii. Na Lotnisko Chopina dotarł w sobotę o godz. 16:35. Trasa liczyła w sumie 12 200 km. W swój pierwszy regularny rejs nowy Embraer poleciał w niedzielę o godz. 8:15 z Lotniska Chopina do Kopenhagi, następnie wrócił do Warszawy. Tego samego dnia obsługiwał jeszcze rejsy na trasie Warszawa-Rzeszów. Dzisiaj zabrał pasażerów do Kopenhagi i z powrotem, a o 12:15 poleci do Lwowa. Na pokładzie samolotu znajduje się 118 foteli dla pasażerów (o sześć więcej niż w Embraerach 195 używanych dotychczas przez LOT). Siedzenia są ustawione w układzie 2-2. Leasingodawcą Embraera dla LOT-u jest spółka NAC, która udostępnia w sumie ponad 400 samolotów 70 przewoźnikom w 47 krajach. Ten egzemplarz latał wcześniej dla brazylijskiego przewoźnika Azul. Umowa z leasingodawcą przewiduje, że do końca sierpnia LOT powiększy flotę regionalną o kolejnych pięć samolotów typu E195. LOT posiadał dotychczas sześć sztuk E195 w innej konfiguracji pokładu (ze 112 fotelami dla pasażerów). Samoloty obsługują trasy europejskie w siatce LOT-u, np. z Warszawy do Amsterdamu, Dusseldorfu, Frankfurtu i Monachium. Dodatkowe będą latały m.in. do Kopenhagi, Wiednia, Genewy, Zurychu, Lwowa, Kijowa i Rzeszowa. E195 jest największym z rodziny samolotów regionalnych koncernu Embraer (Empresa Brasileira de Aeronáutica). Oprócz nich LOT posiada z rodziny tego producenta też 12 Embraerów 175, które zabierają po 82 pasażerów, i sześć Embraerów 170 z 70 fotelami na pokładzie. Dwa spośród Embraerów 175 leasinguje od LOT polski rząd na potrzeby transportu VIP-ów. Inwestycje LOT-u we flotę regionalną to element strategii rentownego wzrostu na lata 2016-2020. - Od dwóch lat LOT w szybkim tempie pozyskuje klientów. Do 2020 r. zakładamy osiągnięcie ponad 10 mln przewożonych pasażerów rocznie. W tej sytuacji kluczowe jest, żeby móc ich dowozić w dogodnych godzinach z różnych części Europy do naszego hubu w Warszawie, do czego posłużą właśnie m.in. dodatkowe Embraery – mówi Adrian Kubicki, dyr. komunikacji korporacyjnej LOT. LOT posiada dziś w swojej flocie 53 samoloty. Najnowszym z nich jest odebrany w marcu od Boeinga Dreamliner w wersji 787-9, największy dotychczas w barwach LOT-u. W 2018 r. dołączy do niej 13 kolejnych maszyn: oprócz pięciu następnych Embraerów 195 będą to dwa Bombardiery Q400 w ramach leasingu krótkoterminowego, a oprócz tego maszyny fabrycznie nowe: trzy Boeingi 787-9 Dreamliner i trzy Boeingi 737 MAX 8. (Rynek Lotniczy)

Komentarze

Popularne posty