Tanie linie Primera Air uruchamiają połączenia do Ameryki Północnej

Linie Primera Air, tani przewoźnik ze Skandynawii, odebrały swojego pierwszego z trzech wydzierżawionych od GECAS Airbusów A321neo. Przewoźnik wyleasinguje także kolejnych pięć Airbusów A321neo od innych wynajmujących, w tym dwa A321LR, rozwijając swoją flotę do ośmiu samolotów w 2018 roku. Samoloty, napędzane przez międzynarodowe silniki CFM LEAP-1A, mają w kabinie układ dwóch klas z 16 miejscami premium i 182 miejscami ekonomicznymi. Maszyna została wybrana przez Primera Air ze względu na wydajność operacyjną, komfort i zasięg. A321neo będzie operował w Wielkiej Brytanii i Francji na trasach transatlantyckich do Ameryki Północnej. Model A321 to największy egzemplarz z rodziny A320, który może pomieścić do 240 pasażerów, w zależności od konfiguracji kabiny. Dzięki najnowszym silnikom, osiągnięciom aerodynamicznym i innowacjom kabinowym, A321neo oferuje zmniejszenie zużycia paliwa o co najmniej 15% na jedno miejsce od pierwszego dnia i o 20% ogółem do roku 2020. Primera Air to tanie linie lotnicze ze Skandynawii, oferujące regularne loty z Europy do ponad 70 destynacji w rejonie Morza Śródziemnego, Bliskiego Wschodu, Azji, Karaibów i Ameryki Północnej. Założona pierwotnie na Islandii w 2004 roku jako przewoźnik czarterowy, Primera Air stała się w pełni zaplanowaną linią niskokosztową, która obecnie przewozi ponad milion pasażerów rocznie. Początkowo loty czarterowe Primera Air funkcjonowały dla największych skandynawskich touroperatorów z głównymi węzłami w Danii i Szwecji, ale stopniowo zaczęły się one ewoluować w kierunku regularnych usług. Obecnie Primera Air obsługuje loty na trasach dalekiego i średniego dystansu ze swoich baz w Skandynawii, Wielkiej Brytanii i Francji. Primera Air będzie się wzorować na innych tanich przewoźnikach, takich jak Ryanair czy Wizz Air. W cenę biletu wliczony będzie zatem jedynie przelot, bez uwzględnienia kosztów przewozu bagażu, wyboru miejsca i poczęstunku. (Rynek Lotniczy)

Komentarze