Siemens zaprezentował stanowisko do ładowania samolotów z napędem elektrycznym

Wprawdzie samoloty elektryczne nie osiągnęły jeszcze etapu rozwoju pozwalającego na bezproblemowe ich wykorzystanie, producenci podzespołów elektrycznych do nich już dziś przygotowują rozwiązania infrastrukturalne pozwalające na powszechne użycie takich statków powietrznych. Siemens zaprezentował stanowisko do ładowania akumulatorów samolotów z napędem elektrycznym. Stacjonarna ładowarka o mocy do 50 kW wykorzystuje rozwiązania stosowane w systemach ładowania samochodów napędzanych elektrycznie. Do dyspozycji są trzy rodzaje złączy: CSS CHAdeMO oraz Type2. Choć moc całego urządzenia wynosi 50 kW, do ładowania wykorzystywane są złącza o mocy 22 kW lub 43 kW. Urządzenie może w tym samym czasie ładować akumulatory dwóch samolotów nawet jeśli potrzebne jest ładowanie przy użyciu napięcia stałego i przemiennego. Dla pracy w trybie napięcia stałego urządzenie podaje napięcie wyjściowe wynoszące 980 V, w przypadku ładowania napięciem obniżonym wynosi ono 850 V. Czas ładowania ma nie przekraczać 30 min., naładowanie do 80% pojemności ma trwać do 20 min. Producent nie podaje jednak pojemności akumulatorów, które można naładować w takim czasie. (Altair)

Komentarze