Prototyp bezzałogowego VTR300 ma wzbić się w powietrze jeszcze w tym roku

Biuro projektowe VR-Technołogii, wchodzące w skład holdingu Wiertalioty Rossii, rozpoczęło próby naziemne głównych instalacji i zespołów bezzałogowego śmigłowca VRT300. Próby w locie bsl mają się rozpocząć przed końcem bieżącego roku. Dotychczas zatwierdzono konfigurację, która stała się podstawą do opracowania prototypu o maksymalnej masie startowej wynoszącej 300 kg. Będzie on używany do testowania wszystkich instalacji i wyposażenia, a także do prób przewozu ładunku i działania naziemnych urządzeń monitorujących i sterujących lotem. Zdefiniowaliśmy konfigurację i wymagania techniczne dla śmigłowca i wybraliśmy dostawców głównych instalacji i zespołów VRT300. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca tego roku rozpoczniemy jego próby w locie. Rozwiązania techniczne VRT300 zapewnią mu bezawaryjne działanie, niezawodność i bezpieczeństwo, które są wymagane do wejścia na międzynarodowy rynek cywilnych bsl – powiedział Aleksandr Ochońko, dyrektor generalny VR-Technołogii. VRT300 został opracowany w dwóch wersjach: Arctic Supervision – wyposażony w radar do pomiaru grubości pokrywy lodu i operowania w warunkach arktycznych i Opticvision – o zwiększonym zasięgu, do wykonywania misji dozorowych i obserwacyjnych. Priorytetowym zadaniem VRT300 Arctic Supervision jest wparcie rozwoju infrastruktury transportowej na wodach okalających Arktykę i eksploracji obszarów podbiegunowych. Producent przewiduje, że będzie on nieodzownym elementem wyposażenia lodołamaczy i platform wiertniczych. Dzięki udźwigowi wynoszącemu 70 kg, VTR300 może przewozić np. żywność i sprzęt medyczny, wykonywać operacje poszukiwawczo-ratownicze i określać parametry pól lodowych, na których mogą być zakładane stacje naukowo-badawcze. VRT300 Opticvision przeznaczony jest do wykrywania, zapobiegania i eliminowania sytuacji awaryjnych podczas wydobywania i transportu surowców energetycznych. Inne zadania, jakie może wykonywać to diagnostyka napowietrznych linii przesyłowych, tworzenie map terenu, transport ładunków, poszukiwania, a także monitorowanie stanu środowiska naturalnego, dróg i infrastruktury drogowej. (Altair)

Komentarze