Airbus A350-900 ULR odbył swój pierwszy lot

Airbus A350-900 ULR (Ultra Long-Range) odbył swój pierwszy lot 23 kwietnia, rozpoczynając tym samym krótki program testów w powietrzu. Pierwsza dostawa samolotu, dla linii Singapore Airlines, została przewidziana w drugiej połowie 2018 roku. Faza testów maszyny w powietrzu, według szefowej marketingu sekcji A350, Marisy Lucas-Ugeny, ma zająć jedynie dwa tygodnie. Następnie samolot dołączy do floty Singapore Airlines, w której będzie operował na najdłuższej bezpośredniej trasie na świecie: z Singapuru do Nowego Jorku. W sumie singapurskie linie lotnicze zamówiły siedem samolotów dalekiego zasięgu typu A350-900. Producent samolotu, firma Airbus, ma nadzieję, że na zakup A350 ULR pokuszą się również linie Qantas. Australijski przewoźnik planuje do 2020 roku otwarcie kilku nowych, ultradługich bezpośrednich połączeń. W przypadku Qantas, byłyby to loty ze wschodniego wybrzeża Australii do Londynu, Paryża, Nowego Jorku i Rio de Janeiro. Pasażerowie mieliby spędzić w powietrzu rekordowe 20 godzin. A350 XWB to nowa rodzina szerokokadłubowych samolotów pasażerskich dalekiego zasięgu. Jak podaje Airbus, to właśnie ta seria kształtuje nową wizję podróży lotniczych. Zgodnie z opisem producenta A350 XWB ma najnowszą aerodynamiczną konstrukcję, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, wydajne pod względem zużycia paliwa silniki Rolls-Royce. Łącznie te najnowsze technologie przekładają się na wysoki poziom wydajności operacyjnej, dzięki 25-procentowemu zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji oraz znacznie niższym kosztom utrzymania. A350 XWB posiada kabinę Airspace od Airbusa, z dwoma przejściami i nowymi systemami powietrznymi. Przy maksymalnej masie startowej (MTOW) 280 ton, Airbus A350 XWB Ultra Long Range może latać do 9700 mil morskich (prawie 18 tys. km) i ponad 20 godzin non-stop, łącząc najwyższy poziom komfortu pasażerów i załogi z niezrównaną dla takiej odległości oszczędnością. To około 3 tys. km więcej niż wersje A350-900 i A350-1000. Wersja ULR będzie zawierała zmiany w środkowym zbiorniku paliwa, aby umożliwić zużycie większej jego ilości. Samolot będzie mógł przewozić dodatkowe 24 tys. litrów benzyny, w porównaniu ze samolotem A350-900. Maszyna Ultra Long Range konkuruje z Boeingami 787-9 i 777-8X na trasach ultra-długodystansowych. (Rynek Lotniczy)

Komentarze