Wizz Air wybiera się za Atlantyk

Z Irlandii do USA lata już Norwegian. Z Islandii dwie islandzkie linie - WOW! i Islandair. Teraz myśli o tym i Wizz Air Niskie taryfy dla podróżujących wyłącznie z bagażem podręcznym testuje również Lufthansa. Taryfy, jakie proponują ci przewoźnicy zazwyczaj są równe połowie ceny za jaką sprzedają bilety na trasach atlantyckich przewoźnicy tradycyjni. Takie podróże jednak drożeją, jeśli ktoś chce na przykład przewieźć bagaż, a w liniach niskokosztowych - coś zjeść, bądź wypić na pokładzie. Teraz także Wizz Air planuje rozpoczęcie bezpośrednich rejsów transatlantyckich z lotniska Londyn-Luton do Nowego Jorku i Toronto. Wcześniej Węgrzy wystąpili o uprawnienia do operowania z Wielkiej Brytanii (AOC) , na wypadek, gdyby Brexit spowodował zerwanie umowy o jednolitym niebie, co spowodowałoby utrudnienia dla unijnych przewoźników na rynku brytyjskim. Węgierski przewoźnik, największa linia niskokosztowa w Europie Środkowej, w czerwcu zamówił 10 kolejnych airbusów A321ceo, które zasilą jego flotę w latach 2018 i 2019. To właśnie te samoloty, większe, o większym zasięgu (prawie 6 tys. kilometrów) niż eksploatowane już przez tego przewoźnika A320, mają posłużyć do rozwoju siatki połączeń transatlantyckich. Takie maszyny bez problemu dolecą z Wielkiej Brytanii na wschodnie wybrzeże USA. Pierwsze samoloty mają polecieć za ocean z uruchomionej w czerwcu 2017 roku brytyjskiej bazy Wizz Aira w Londynie-Luton już w marcu 2018 roku. Obecnie na londyńskim lotnisku zbazowany jest jeden airbus A320 wykonujący loty m.in. do Tel Awiwu, Kutaisi w Gruzji i Prisztiny w Kosowie. Wizz Air ma w tej chwili 23 airbusów A321, czeka na dostawę kolejnych 18, a w przyszłości planuje odebrać jeszcze 110 takich maszyn. Węgierski przewoźnik ma w tej chwili łącznie 96 samolotów, a ich średnia wieku wynosi 4,6 roku. To najmłodsza flota w Europie. Źródło: rp.pl

Komentarze