W zakładach Airbusa oblatano trzeci prototyp śmigłowca H160

Po południu 13 października w zakładach Airbusa w Marignane oblatano trzeci prototyp śmigłowca H160 (PT3). Jest on wyposażony w kabinę, jaka zabudowana będzie w seryjnych wiropłatach tego typu. Trzeci prototyp H160 ma wiele modyfikacji, jakie wprowadzono, opierając się na analizach wyników dwuletnich badań. Będzie on odgrywał kluczową rolę w dopracowaniu śmigłowca przed jego wejściem do eksploatacji. Jego konfiguracja jest zbliżona do seryjnych H160, jeżeli chodzi o wyposażenie kabiny. Od oblotu pierwszego H160 w czerwcu 2015 dwa przedseryjne śmigłowce tego typu wylatały dotychczas ponad 500 h. Trzeci wiropłat posłuży do prób w klimacie gorącym oraz zbadania działania anten i wyposażenia opcjonalnego. W zakładach w Marginane trwają obecnie przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej H160. Równolegle prowadzone są prace mające na celu sprawdzanie procedur obsługowych, dokumentacji technicznej i wyposażenia do obsługi naziemnej. Jak podaje producent, H160 dostępny będzie w dwóch wersjach, o maksymalnej masie startowej wynoszącej 5670 kg (standard) lub 6050 kg. Prędkość przelotowa wiropłata wynosić ma 285 km/h, a zasięg – ponad 850 km. Jako pierwsza do eksploatacji ma wejść, w 2019, wersja H160 przystosowana do transportu komercyjnego lub przewozu osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego na morzu. Następnie rozpoczną się dostawy śmigłowców przeznaczonych do zadań ratownictwa medycznego. Źródło: Altair

Komentarze