Port Lotniczy Lublin planuje rozbudować terminal

Port Lotniczy Lublin planuje zaprosić firmy do złożenia ofert na rozbudowę terminalu do końca bieżącego roku. Poprzedni przetarg w tej sprawie został unieważniony, gdyż cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Rozbieżność była spora, bo przy budżecie oscylującym w okolicach 8,6 mln zł brutto, jedyny wykonawca który przystąpił do przetargu – Budimeks, zażądał za wykonanie zadania aż 12,6 mln zł brutto. Oferta firmy była więc blisko 4 mln zł wyższa od założeń wykonawcy. Obecnie kolejne postępowanie jest prowadzone w nowej formule. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym sektorowym spółki rozpoczęto negocjacje z firmami. Zaproszenie skierowano do kilku podmiotów, z którymi prowadzone są rozmowy. Następnie zostanie skierowane zaproszenie do składania ofert. Po otrzymaniu ofert i po zapoznaniu się z nimi, zarząd podejmie decyzję co do dalszych kroków – poinformował w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Piotr Jankowski, rzecznik prasowy lubelskiego lotniska. Teraz wiadomo już, że zaproszenie do złożenia ofert zostanie skierowane do końca bieżącego roku. Tymczasem w związku z rosnącym ruchem pasażerskim na lubelskim lotnisku już podjęto kroki w stronę usprawnienia ruchu w terminalu. Przeorganizowano halę odlotów, utworzono dwa dodatkowe miejsca odprawy paszportowej. W planach jest też ustawienie wiaty przystankowej do preboardingu pasażerów strefy Non Schengen przed wyjściem na płytę postoju samolotów. Będą oni mogli w tym miejscu oczekiwać na wejście do samolotu. Rozbudowa jest konieczna, by zapewnić odpowiednią przepustowość terminala. Ta, według założeń, mogłaby się zakończyć na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2018 roku. Rozbudowa terminala polegać będzie na poszerzeniu hali odlotów. Obecna hala liczy około 700 m.kw. a po rozbudowie zyska dodatkowe 1,8 tys. m.kw. od strony wschodniej. W nowej części planowana jest obsługa pasażerów ze strefy Schengen. W istniejącej obecnie hali będą obsługiwani pasażerowie spoza strefy Schengen. Źródło: Rynek Infrastruktury

Komentarze