Szefowie Delta Air Lines ostatecznie zrezygnowali z zakupu 18 Boeingów 787-8

Delta Air Lines ostatecznie zrezygnowały z nabycia 18 Boeingów 787-8 Dreamliner, wartych 4 mld USD (16,9 mld zł) według cen katalogowych. Zobowiązanie zakupu zostało przejęte przez przewoźnika w 2008, po połączeniu z Northwest Airlines. Już w 2010 Delta oświadczyła, że odkłada ich dostawy na l. 2020-2022. – Delta to jeden z największych w świecie użytkowników samolotów Boeinga, a nasze partnerstwo pozostanie mocne i będziemy codziennie bezpiecznie i komfortowo obsługiwać pasażerów na całym świecie. Jest to decyzja biznesowa, spójna ze strategią rozwoju floty Delty, aby zachowawczo zaspokajać potrzeby związane z samolotami szerokokadłubowymi – powiedział Greg May, starszy wiceprezes ds. zarządzania flotą i łańcuchem dostaw Delta Air Lines. Analitycy branży spodziewali się takiego rozwiązania od listopada 2014, gdy Delta postanowiła wybrać Airbusy A350-900 zamiast Dreamlinerów 787-9. Pierwszy z 25 A350-900 ma trafić do amerykańskiego towarzystwa w drugiej połowie przyszłego roku. Nowe Airbusy zastąpią Boeingi 747-400 na połączeniach do Azji. Portfel zamówień Delty obejmuje także 120 Boeingów 737-900ER, które mają trafić do linii do 2019. Źródlo: Altair

Komentarze