Zmniejszyła się liczba wypadków w segmencie eksperymentalnych statków powietrznych

Jak poinformowało Stowarzyszenie Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA), zmniejszyła się liczba wypadków w segmencie eksperymentalnych statków powietrznych, co jest dalszą kontynuacją pozytywnego trendu. W roku fiskalnym 2015, który zakończył się 30 września, zanotowano 33 wypadki śmiertelne w porównaniu do 40 rok wcześniej (spadek o 17 %). Tymczasem w 2014 r. odnotowano 51 takich zdarzeń. Z 61 do 49 spadła również liczba wypadków z ofiarami śmiertelnymi specjalistycznych konstrukcji, które biorą udział w wyścigach, pokazach lub różnego rodzaju testach. EAA podkreśla, że pozytywna tendencja spadkowa sprawiła, iż obecny wskaźnik jest jednym z najniższych w historii dla kategorii eksperymentalnej, która obejmuje amatorsko zbudowane samoloty. EAA i inne organizacje GA, koncentrowały się w ciągu ostatnich dwóch lat na promowaniu profilaktyki przed utratą kontroli nad statkiem powietrznym, co jest nadal głównym powodem wypadków. W 2015 roku Stowarzyszenie ogłosiło w tym celu specjalny konkurs z nagrodą Innovation Prize, którego założeniem miało być opracowanie technologii pomagających pilotom zapobiegać utracie kontroli. Zdobył ją wynalazca Airball, cyfrowego urządzenia wyświetlającego parametry lotu w kokpicie. "Liczba zdarzeń z ofiarami śmiertelnymi znowu pozostaje niższa niż w przypadku innych rodzajów popularnych zajęć rekreacyjnych, takich jak sporty wodne, jazda konna czy jazda pojazdami terenowymi. Chociaż nie możemy spocząć w dążeniu do zapewnienia bezpieczeństwa, wyniki te, pomimo zwiększającej się w ostatnich latach liczby godzin spędzonych w powietrzu przez konstrukcje eksperymentalne, pokazują, że programy wprowadzane przez EAA czynią różnicę”, powiedział Sean Elliott, wiceprezes EAA do spraw wsparcia i bezpieczeństwa. Źródło: AVweb

Komentarze