Paris Air Show 2015: Zamówienia Airbusa

Podczas tegorocznych targów lotniczych w Paryżu Airbus zdobył zamówienia na 428 samolotów o wartości 57 mld USD. Kontrakty obejmują wiążące zamówienia na 124 samoloty, za sumę 16,3 mld USD (59,6 mld zł) oraz deklaracje zakupu 297 kolejnych samolotów, za 40,7 mld USD (148,8 mld zł)
Airbus rozpoczął tegoroczny salon od ogłoszenia pierwszego użytkownika nowego modelu A330 Regional. Będą nim Saudi Arabian Airlines, które wydzierżawią 20 samolotów tego typu od IAFC, czołowego leasingodawcy na Bliskim Wschodzie. A330-300 Regional ma przewozić maksymalnie 400 pasażerów, na trasach długości do 5560 km. Jego maksymalna masa startowa to ok. 200 t. Dzięki innowacjom, zapożyczonym od A350 i A380, nowy A330-300 Regional zużywać będzie o 26% paliwa mniej w porównaniu z używanymi obecnie A330-300. Airbusa zdobył 55 zamówień i deklaracji zakupu o wartości 15,6 mld USD (57 mld zł) na samoloty szerokokadłubowe. 31 z nich dotyczyło A350-900 (30 dla Garuda Indonesia i 1 dla Air Lease Corporation), 20 – A330 Regional, a 4 – A330-300 dla tajwańskich linii EVA Air. Rodzina samolotów wąskokadłubowych A320 nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Airbus może pochwalić się uzyskaniem wiążących zamówień i deklaracji na statki powietrzne tego typu o wartości 41,4 mld USD (151,3 mld zł). Spośród nich 343 dotyczyły modelu neo (110 A321neo dla Wizz Air, 62 dla Synergy Aerospace Corporation, 60 dla nieujawnionego przewoźnika z Azji, 60 dla GECAS, 50 A321neo dla Korean Air i pojedynczy ACJ319neo dla Alpha Star). Oprócz tego linie postanowiły nabyć także klasyczne samoloty z rodziny A320 ceo. Do ich kupna zobowiązały się ALC (1 A321 i 3 A320), Peach Aviation (3 A320), VietJetAir (6 A321) i Saudi Arabian Airlines (30 A320). Oprócz tego Airbus ogłosił nowy program konwersji samolotów pasażerskich rodziny A320 na transportowce, we współpracy z EFW i ST Aerospace. Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty