Problemy z silnikami helikopterów LPR

Stan silników śmigłowców wskazuje na konieczność szybszego, niż deklarował producent, podjęcia prac serwisowych - poinformowało w czwartek Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. Działania wyjaśniające w tej sprawie prowadzi Ministerstwo Zdrowia. LPR informuje, że stan silników dwóch śmigłowców jest obecnie weryfikowany w serwisie. "W sposób ciągły analizujemy stan techniczny pozostałych silników i w zależności od potrzeb kolejne z nich mogą być wysyłane do specjalistycznej weryfikacji i naprawy. Niezależnie od tych działań wezwaliśmy producenta śmigłowców do zaproponowania rozwiązania problemu" - powiedziała PAP rzecznik LPR Justyna Sochacka. Jak dodała, trwają uzgodnienia w tej sprawie. Rzecznik powiedziała też, że LPR wyjaśnia, dlaczego tak szybko następuje nadmierne zużycie silników. Sprawę wyjaśnia także Ministerstwo Zdrowia - powiedział w środę szef resortu Bartosz Arłukowicz. LPR zapewnia, że obowiązki producenta śmigłowców wynikające z gwarancji są bezwzględnie egzekwowane. Obecnie sześć z 23 śmigłowców jest już poza okresem gwarancyjnym. Wymiana floty LPR zakończyła się w kwietniu ubiegłego roku. Przeznaczono na nią 58 mln zł w 2008 r., 143 mln zł rok później i 300 mln zł w 2010 r. (PAP)

Komentarze