Boeing zwiększa produkcję modelu 737

Nowy hangar do malowania samolotów, otwarty w pobliżu Renton, ma spowodować zwiększenie mocy produkcyjnych dla Boeingów 737. Obecnie produkowanych jest 31,5 samolotów Boeing 737 miesięcznie. Liczba ta ma wzrosnąć do 35 na miesiąc na początku 2012 roku, 38 na miesiąc w drugim kwartale 2013 roku, a następnie, do 42 na miesiąc w pierwszej połowie 2014 roku. Malowanie jednego z pierwszych samolotów w odnowionym hangarze, 737-700 dla linii lotniczych Southwest Airlines zakończyło się 12 lipca. Hangar przystosowano tak, aby mógł być wykorzystywany w procesie produkcji 737. Ten nowoczesny obiekt został odnowiony we współpracy z miastem Renton. „Renton współpracuje blisko z firmą Boeing, aby zapewnić wzrost produkcji 737,”powiedział burmistrz Renton Denis Law. „Podpisanie przez firmę Boeing porozumienia o leasingu lotniska w Renton (Renton Municipal Airport) na 20 lat oraz istotne usprawnienia, jak w przypadku hangaru do malowania samolotów, pozwalają nam sądzić, że miasto Renton będzie centrum produkcji samolotów pasażerskich jeszcze przez wiele lat. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić dalszy sukces Boeinga.” Boeing szacuje, że rynek na samoloty wąskokadłubowe nadal będzie rósł. W związku z tym, w ramach programu 737, podejmowane są kroki dla zapewnienia mocy produkcyjnych, które pozwolą odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku. „Już kilka lat temu uznaliśmy hangar do malowania samolotów za kluczowy element infrastruktury, który wesprze plany zwiększenia produkcji 737,”powiedział Beverly Wyse, vice president and general manager programu 737. Hangar do malowania samolotów został wybudowany pod koniec lat 50-tych, kiedy rozpoczynał się program 707. Obiekt był wykorzystywany do malowania modeli 727 oraz 757 do 1994 roku. Odnowiony hangar ma objętość 4 672 metrów sześciennych. Najnowocześniejsze systemy kontroli oddziaływania na środowisko oraz gaszenia pożarów spełniają wymogi w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa. Obiekt jest przystosowany do malowania wszystkich modeli Next-Generation 737: -600, -700, -800 oraz -900. Zespół składający się z około ośmiu pracowników jest w stanie pomalować 737 w około trzy dni, w zależności od szaty graficznej danych linii lotniczych. (Infoair)

Komentarze