Ministerstwo obrony Federacji Rosyjskiej odebrało pierwszy z zamówionych śmigłowców transportowych Mi-38T

Ministerstwo obrony FR odebrało pierwszy z zamówionych wojskowych śmigłowców transportowych Mi-38T. Do końca roku ma odebrać jeszcze jeden śmigłowiec tego typu. Oba będą eksploatowane w trybie doświadczalnym przez lotnictwo wojsk lądowych. W ubiegłym roku oficjalnie informowano, że pierwszy Mi-38T trafi do odbiorcy w czwartym kwartale 2018. Mówił o tym dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij. Ten plan nie został zrealizowany. Opóźnienie wyniosło rok.Średni śmigłowiec wielozadaniowy Mi-38 plasuje się między bardzo popularnym Mi-8/17 a ciężkim Mi-26. Zależnie od wariantu może przewozić ludzi lub ładunki. Mi-38T to wojskowa wersja transportowo-desantowa.Mi-38T (Mi-38T oblatany 2018-11-24) jest napędzany rodzimymi silnikami TW7-117B sterowanymi cyfrowo z położonym przed nimi – co jest nowością w rosyjskich śmigłowcach – reduktorem. Jego zasięg ze zbiornikami dodatkowymi wynosi 1000 km. Przy maksymalnej masie startowej 15,6 tys. kg śmigłowiec może przenosić ładunek użyteczny równy 5 tys. kg (np. 40 w pełni wyekwipowanych żołnierzy).(Altair)

Komentarze