Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała certyfikat
dla airbusa A350-1000, w którym zatwierdziła zwiększoną maksymalną
liczbę konfiguracji pokładu dla 480 pasażerów, poprzez instalację
zmodyfikowanych wyjść. Wcześniej samolot mógł zabrać do 440 pasażerów.
EASA poinformowała także, że certyfikowała A319neo z silnikami Pratt
& Whitney PW1100G. Opracowanie nowego wyjścia „Type-A +” z dwupasmowym trapem ewakuacyjnym
umożliwiło producentowi uzyskanie większej liczby i uzyskanie
certyfikatu od EASA. Wersja dla 480 pasażerów wymagałaby układu 10
foteli w rzędzie i zmodyfikowanych wyjść na wszystkich czterech parach
drzwi. EASA wymienia różne konfiguracje strefowe dla tej wersji, z
maksymalnie 120-124 miejscami w kabinie przedniej, 170-180 fotelami w
centralnej części i 180-190 miejsc w tylnej części kadłuba.
Europejski regulator daje również opcje dla maksymalnie 460 lub 470 foteli, jeśli zamontowanych jest mniej wyjść typu A+. EASA potwierdziła, że minimalna wymagana liczba personelu pokładowego musi wzrosnąć do dziewięciu, jeżeli maksymalna liczba miejsc na pokładzie przekracza 400, dodając, że trzeci członek personelu pokładowego musi znajdować przy każdej zainstalowanej parze wyjść typu A +. Zmodyfikowane wyjścia zostały również wykorzystane przez Airbusa do podniesienia maksymalnej liczby miejsc A330-900 do 460 foteli. Zwiększenie liczby miejsc w A350-1000 potencjalnie zwiększy jego konkurencyjność w stosunku do rywala - boeinga 777X. (Rynek Lotniczy)
Europejski regulator daje również opcje dla maksymalnie 460 lub 470 foteli, jeśli zamontowanych jest mniej wyjść typu A+. EASA potwierdziła, że minimalna wymagana liczba personelu pokładowego musi wzrosnąć do dziewięciu, jeżeli maksymalna liczba miejsc na pokładzie przekracza 400, dodając, że trzeci członek personelu pokładowego musi znajdować przy każdej zainstalowanej parze wyjść typu A +. Zmodyfikowane wyjścia zostały również wykorzystane przez Airbusa do podniesienia maksymalnej liczby miejsc A330-900 do 460 foteli. Zwiększenie liczby miejsc w A350-1000 potencjalnie zwiększy jego konkurencyjność w stosunku do rywala - boeinga 777X. (Rynek Lotniczy)
Komentarze
Prześlij komentarz