Pięć incydentów w trzy dni rodzi obawy o poziom bezpieczeństwa przewoźników z Indii

W ciągu trzech dni pięć samolotów przewoźników z Indii podczas lądowań zakończyło swój dobieg poza utwardzoną nawierzchnią pasów startowych. W czterech przypadkach były to statki powietrzne należące do linii SpiceJet, a w dwóch do Air India Express. Niektóre ze zdarzeń miały miejsce podczas intensywnych opadów deszczu, na którą to okoliczność linie lotnicze muszą odpowiednio przeszkolić pilotów. Kiedy 2 lipca samolot SpiceJet wykonujący lot SG-275 z Pune do Kalkuty wypadł z pasa podczas lądowania to był to piąty taki przypadek w ciągu zaledwie 72 godzin licząc od 30 czerwca. Był to również szósty tego typu incydent linii lotniczych z Indii w ciągu ostatnich trzech miesięcy - pierwszy z nich miał miejsce 29 kwietnia. Chociaż żadne z tych zdarzeń nie pociągnęło za sobą ofiar śmiertelnych to sama częstotliwość ich występowania rodzi pytania dotyczące standardów bezpieczeństwa oraz szkolenia pilotów w liniach SpiceJet. Szereg incydentów skłonił ekspertów lotniczych do podjęcia kwestii szkolenia pilotów i standardów bezpieczeństwa utrzymywanych przez Dyrekcję Generalną Lotnictwa Cywilnego (DGCA) Indii, organu nadzorującego lotnictwo. „Zdarzenia te wskazują na bardzo słabe standardy szkolenia i bezpieczeństwa w liniach SpiceJet i AIE”, powiedział kapitan Mohan Ranganathan, konsultant ds. bezpieczeństwa lotniczego i były instruktor B737. Z kolei Sudhakara Reddy, prezes Air Passengers Association of India pytał czy linie lotnicze nie rezygnują przypadkiem z zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, aby jak najszybciej przeszkolić swoje załogi i utrzymać samoloty w powietrzu. Czytaj całość artykułu „Big questions on safety, pilot training after 5 Indian planes veer off runway in 3 days” na stronie www.theprint.in Źródło: theprint.in

Komentarze