Pekin ma nowy port lotniczy

Dokładnie 5 lat temu Chińczycy postanowili wybudować drugie lotnisko, które obsługiwałoby Pekin. Jako lokalizację wybrano Daxing oddalony o 46 km od stolicy kraju. Dzisiaj nowy port jest gotowy na przyjmowanie lotów. Na razie testowych.W 2014 roku zaplanowano , że jego budowa potrwa 5 lat a obiekt zostanie oddany ostatniego dnia czerwca 2019 roku, jego oficjalne otwarcie zostało zaplanowane na 30 września, w dniu kiedy przypada święto narodowe Chińskiej Republiki Ludowej. Jest to wyjątkowo krótki czas jak na zbudowanie tak skomplikowanego portu lotniczego, a sami Chińczycy przyznają, że budujący go ludzie pracowali w tempie, które pozwoliłoby na powstanie 18-piętrowego budynku dziennie. Koszt budowy , który w przyszłości ma być jednym z najbardziej nowoczesnych lotnisk na świecie wyniósł 12,9 mld dolarów . A w przyszłości ma być również jednym z najbardziej nowoczesnych lotnisk na świecie. Chińczycy prognozują, że w 2021 roku obsłuży 45 mln pasażerów rocznie, w 2025 już 72 mln. Piętnaście lat później — 100 mln. Po inauguracji Daxing International, liczba pasażerów obsługiwanych przez Beijing Capital spadnie z obecnych 100 mln do 82 mln rocznie, poinformował CAAC. Rzeczywiście otwarty w 2009 roku Beijing Capital , który w 2018 roku obsłużył 100 mln pasażerów dzisiaj jest przepełniony, zwłaszcza w części w której odprawiane są loty krajowe. Długie są też kolejki do kontroli paszportowej. — Już w tej chwili działają linie kolejowe, które w przyszłości mają dowozić pasażerów oraz została otwarta linia szybkiego metra z centrum miasta — informuje chińska agencja Xinhua. Wkrótce centrum miasta zostanie połączone z nowym portem 8-pasmową autostradą. Daxing ma być pekińskim hubem dla dwóch chińskich linii lotniczych China Easter Airlines i China Southern Airlines, które mają już swoje centra przesiadkowe w Szanghaju. Przeniesienia części lotów do nowego portu nie wyklucza również narodowy chiński przewoźnik — Air China. Na razie China Easter i China Souther w oczekiwaniu na otwarcie nowego portu obydwaj przewoźnicy zaplanowali znaczące rozbudowanie siatki połączeń do Europy, Ameryki Północnej i Południowej Oceanii oraz Azji Południowo-Wschodniej. Wiadomo także, że fiński Finnair zamierza latać z Helsinek na obydwa pekińskie lotniska. W Chinach dzisiaj jest 234 lotniskami cywilnych, nie licząc Daixin. Do 2035 r. ta liczba ma wzrosnąć do 450.Źródło: rp.pl

Komentarze