Gulfstream G600 z certyfikatem FAA

Gulfstream poinformował 28 czerwca o uzyskaniu Certyfikatu Typu i certyfikatu zezwalającego na rozpoczęcie produkcji amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) dla samolotu odrzutowego klasy biznes G600. Dostawy seryjnych G600 rozpoczną się niebawem. Początkowe plany zakładały zakończenie certyfikacji G600 w 2018 i dostarczenia pierwszego samolotu w 2019. – Uzyskanie obydwu certyfikatów tego samego dnia świadczy o dojrzałości naszych procesów produkcyjnych i mówi o bezpieczeństwie i niezawodności konstrukcji G600. Jeszcze bardziej godne uwagi jest to, że uzyskaliśmy te certyfikaty w czasie krótszym niż rok po zakończeniu innego ważnego programu – certyfikacji i rozpoczęciu dostaw Gulfstreama G500. Nasze zaangażowanie pokazuje ciężka praca naszego zespołu, w tym prawie 100 000 godzin prób w naszych laboratoriach i ponad 3200 godzin prób w locie – powiedział Mark Burns, prezes Gulfstreama. Zdolny pomieścić dziewiętnaście osób G600, posiada zasięg dwunastu tysięcy kilometrów, o ponad dwa tysiące więcej od G500, i prędkość przelotową 904 km/h. Fotele i kabina biznes jeta zyskały duże uznanie. Zespoły Gulfstream Interior i Industrial Design zdobyły 2018 International Yacht & Aviation Awards za prace projektowe zarówno w modelu G600, jak i mniejszego G500. W kwietniu 2018 roku G500 i G600 przeleciały z Szanghaju do Honolulu ze średnią prędkością M0,9. G500 przebył trasę w 8 h i 34 min, a G600 przybył zaledwie minutę później. Następnego dnia dwa obydwa samoloty połączyły Pacyfik i Atlantyk, podróżując z Honolulu do Savannah, ponownie rozwijając średnią prędkość M0,90. G500 wykonał lot w 7 h i 44 min, a G600 – w 5 minut dłużej. – Dzięki wyjątkowej wydajności, jaką obserwujemy podczas testów, jestem przekonany, że nasi klienci będą pod wrażeniem dostarczanych przez nas samolotów – zachwala G600 prezes Burns. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze