Islandzka Straż Wybrzeża będzie używała śmigłowce H225

Airbus Helicopters wspiera Islandzką Straż Wybrzeża (ICG) we wdrażaniu do służby dwóch śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych Airbus H225. Ich przyjęcie przez ICG stanowi pierwszy krok na drodze do wymiany floty wiropłatów eksploatowanych przez tę służbę. Śmigłowce zastąpią dwa z trzech używanych obecnie przez ICG wiropłatów Airbus AS332L1 Super Puma, z których pierwszy zaczął służbę w 1995 roku. Nowe maszyny są przedmiotem leasingu od norweskiej firmy specjalizującej się w wypożyczaniu takich statków powietrznych, Knut Axel Ugland Holding AS. Obie powinny być w rękach pilotów ICG do końca kwietnia 2019 roku. Islandzka Straż Wybrzeża zamierza pozyskać na stałe następców dotychczasowych Super Pum przed końcem 2022 roku. Airbus Helicopters zapewnia szkolenie pilotów i techników mających pracować z śmigłowcami H225 oraz bieżące utrzymanie maszyn wraz z obsługami na mocy umowy HCare Smart Parts By the Hour. Napędzany dwoma silnikami, należący do klasy 11-tonowych wiropłatów, H225 jest najnowszym przedstawicielem rodziny Super Pum produkcji Airbus Helicopters. Jego atutem jest mocniejszy napęd, zapewniający płynny lot i lepsze parametry taktyczno-techniczne w porównaniu z AS332L1. H225 jest wyposażony w nowoczesną awionikę oraz czteroosiowego autopilota, dzięki czemu oferuje znakomite osiągi – długotrwałość lotu, wysoką prędkość przelotową oraz udźwig – może pomieścić szeroką gamę sprzętu do morskich misji SAR. Pilotowany przez dwie osoby, może zostać skonfigurowany do przewozu do 18 pasażerów na fotelach lub sześciu pacjentów na noszach. Śmigłowce H225 i ich wojskowy wariant H225M ustalają normy, do których starają się dorównać inne platformy przeznaczane do misji SAR i bojowego SAR. Dlatego użytkują je służby i siły zbrojne 20 państw. Komandor S.G. Sindri Steingrimsson, szef operacji lotniczych ICG, powiedział: „Mamy znakomite doświadczenia z użytkowania dotychczasowej floty Super Pum. Fantastycznie się sprawdzały, służąc Islandzkiej Straży Wybrzeża prawdopodobnie w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, w jakich gdziekolwiek operują śmigłowce poszukiwawczo-ratunkowe. Oczekujemy, że nowe Super Pumy zapewnią jeszcze większe bezpieczeństwo misji SAR, jednocześnie zwiększając nasze możliwości operacyjne i oferując oczekiwaną niezawodność, co pozwoli ulepszyć technologiczne standardy działania ICG." Źródło: Airbus Helicopters

Komentarze