W grudniu rozpoczął się proces demontażu dwóch pierwszych A380

W grudniu rozpoczął się proces demontażu dwóch pierwszych A380 należących do niemieckiej firmy leasingowej Dr. Peters Group. Maszyny zwrócone po zakończeniu 10-letniego okresu leasingowego przez Singapore Airlines zostaną rozebrane na części zamienne i wyprzedane "po kawałku". Właściciel nie znalazł nowych chętnych na wypożyczenie lub odkupienie 12,5-letnich samolotów. Według nieoficjalnych informacji demontażowi podlegają egzemplarze 9V-SKA (s/n 003) oraz 9V-SKB (s/n 005). Na składowisku w Tarbes-Lourdes Pyrénées znajdują się jeszcze dwa inne A380, które najprawdopodobniej czeka taki sam los. Firma uzasadnia podjęcie takich działań chęcią osiągnięcia zysku ze sprzedaży części w wysokości 45 mln USD. Chodzi tu wyłącznie o części płatowca, bo silniki ma przejąć producent, firma Rolls-Royce. Tymczasem sam koszt składowania w Tarbes to 94 tys. USD miesięcznie. Samolot 9V-SKA był trzecim wyprodukowanym A-380 i pierwszym, który trafił do linii (dwa poprzednie to maszyny próbne należące do producenta). Samolot po raz pierwszy wzbił się do lotu 7 maja 2006 r. Singapore Airlines przejęły go 12 października 2007 r. Inauguracyjny lot z pasażerami wykonał 25 października 2007 r. Na składowisko maszyna dotarła o własnych siłach w dniu 13 listopada 2017 r. i był to zarazem jej ostatni lot. Łączny nalot tej maszyny to 43.469 godzin. (Lotnictwo)

Komentarze