Delta Air Lines zamówiła kolejnych 15 airbusów A220, zwiększając całkowitą liczbę zamówionych samolotów tego typu do 90 sztuk. Nowe zamówienie to wykorzystanie 15 z 50 opcji na te maszyny. Dodatkowe zamówione samoloty to większa wersja -300 nowego A220.
Przewoźnik poinformował także, że zamienia część zamówionych wcześniej A220-100 na większe A220-300 i rozdzieli zamówienie 90 samolotów na: 40 A220-100 oraz 50 A220-300. Na razie nie wiadomo ile zabiorą na pokład większe samoloty. Dla porównania mniejsza wersja A220 w barwach Delty zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes, 14 w premium oraz 82 w ekonomicznej.
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 bombardierów CSeries CS100 z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu, a teraz je zwiększyła do 90. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych CS100 (A220-100) na większy model CS300 (A220-300). Flota Delty składa się obecnie z 878 samolotów: 184 airbusów z rodziny A320, czterech A220-100, 42 A330, 11 A350-900, 91 boeingów B717, 199 z rodziny B737NG, 127 B757, 79 B767, 18 B777, 83 MD-88 oraz 40 MD-90.
Znany kiedyś pod nazwą Bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to najnowszy produkt kanadyjskiego producenta. Jest to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została pierwotnie podzielona na dwa modele: CS100 oraz CS300, obecnie A220-100 i A220-200, które zabiorą na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. Do tej pory zamówiono 537 maszyny A220: 123 A220-100 oraz 414 A220-300, a dostarczono 57 samolotów tego typu.
Przy okazji tego zamówienia Airbus poinformował, że już za dwa tygodnie ruszy budowa nowej linii montażu końcowego A220 na rynek amerykański, która powstanie w Mobile, w stanie Alabama, tuż obok istniejącej linii montażu A320. (Rynek Kolejowy)
Komentarze
Prześlij komentarz