Delta Air Lines zamówiła kolejnych 15 Airbusów A220

Delta Air Lines zamówiła kolejnych 15 airbusów A220, zwiększając całkowitą liczbę zamówionych samolotów tego typu do 90 sztuk. Nowe zamówienie to wykorzystanie 15 z 50 opcji na te maszyny. Dodatkowe zamówione samoloty to większa wersja -300 nowego A220. Przewoźnik poinformował także, że zamienia część zamówionych wcześniej A220-100 na większe A220-300 i rozdzieli zamówienie 90 samolotów na: 40 A220-100 oraz 50 A220-300. Na razie nie wiadomo ile zabiorą na pokład większe samoloty. Dla porównania mniejsza wersja A220 w barwach Delty zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes, 14 w premium oraz 82 w ekonomicznej. W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 bombardierów CSeries CS100 z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu, a teraz je zwiększyła do 90. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych CS100 (A220-100) na większy model CS300 (A220-300). Flota Delty składa się obecnie z 878 samolotów: 184 airbusów z rodziny A320, czterech A220-100, 42 A330, 11 A350-900, 91 boeingów B717, 199 z rodziny B737NG, 127 B757, 79 B767, 18 B777, 83 MD-88 oraz 40 MD-90. Znany kiedyś pod nazwą Bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to najnowszy produkt kanadyjskiego producenta. Jest to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została pierwotnie podzielona na dwa modele: CS100 oraz CS300, obecnie A220-100 i A220-200, które zabiorą na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. Do tej pory zamówiono 537 maszyny A220: 123 A220-100 oraz 414 A220-300, a dostarczono 57 samolotów tego typu. Przy okazji tego zamówienia Airbus poinformował, że już za dwa tygodnie ruszy budowa nowej linii montażu końcowego A220 na rynek amerykański, która powstanie w Mobile, w stanie Alabama, tuż obok istniejącej linii montażu A320. (Rynek Kolejowy)

Komentarze