Airbus w tym roku stawia na nową wersję samolotu z rodziny A321

Przed świętami Airbus zaczął z liniami lotniczymi rozmowy o nowej wersji szlagierowego A321 o większym zasięgu A321XLR, którą zamierza wprowadzić na rynek w połowie 2019 r., aby rywalizować z ewentualnym nowym samolotem średniego segmentu rynku Boeinga. Ostateczne decyzje o podjęciu produkcji obu samolotów powinny zapaść w tym roku. Popyt na nie ocenia się na kilkaset miliardów dolarów. Airbus przyspieszył tempo i aktualnie bada rynek najnowszej wersji, pochodnej A321LR. Nowa XLR o łącznej wadze przy starcie 101 ton wobec 97 ton poprzedniej wersji ma mieć dwa silniki o większej sile ciągu (33 tys. funtów wobec 30 tys. w LR). Mniejszy airbus zabiera do 206 osób na odległość 4 tys. mil w dwóch klasach, pierwszy egzemplarz LR trafił do klienta w listopadzie.Głównymi docelowymi odbiorcami nowego XLR będą linie ze Stanów do obsługi połączeń przez Atlantyk. Również Boeing liczy na nich, więc ich decyzje zaważą o przyszłości obu programów. XLR będzie mniej atrakcyjny dla przewoźników low-cost, którzy nie mogą korzystać z większego zasięgu bez zrezygnowania z konfiguracji 240 miejsc w jednej klasie. Źródło: rp.pl

Komentarze